Китайските марки ни „коледват“ с двойно по-високи цени

BYD продава свои модели с до 174% по-високи цени в Европа спрямо Китай

китайски автомобили Denza

BYD/Denza

Г оляма част от света, Европа в частност, е притеснена от задаващата се приливна вълна китайски електромобили, които ще дойдат на по-ниска цена от тази на установените играчи на пазара. Но според последно проучване, повечето китайски марки правят точно обратното, те вдигат цените драстично на експортните си автомобили, за да максимизират печалбите.

Тази стратегия се води от BYD, който има доста сериозна конкуренция на родния се пазар. Много от китайските марки са ангажирани в EV ценова война у дома, като китайското правителство субсидира навлизането на електрическата мобилност на местни и родни производители. Това води да изтъняване на печалбите.

Решението за BYD е да увеличи печалбите в чужбина. В някои случаи компанията продава експортните си модели почти три пъти по-скъпо отколкото в Китай. Но интересното е, че в повечето случай китайските автомобили успяват да подлият цената на западните им конкуренти.

Проучване показва, че китайските производители често ценообразуват предложенията си малко под европейските марки. Правят това, предлагайки повече стандартно оборудване и технологии.

Макар разходите за транспорт до Стария континент да се включват в цената, сметките показват хиляди долари допълнителна печалба на всеки продаден китайски електромобил.

Разходите за батерии се изчислява от Benchmark Mineral Intelligence на 18% по-ниски в Китай спрямо тези в останалата част на света. Компания като BYD, която произвежда собствени батерии, може да договаря допълнителни отстъпки по веригата на доставки, като в същото време китайските марки са допълнителни подпомагани от държавни субсидии повече от десетилетие. Да не говорим, че разходите за труд и електроенергия са несравнимо по-ниски от тези, които европейските наследствени производители трябва да плащат.

Според разработка на Reuters, на някои експортни пазари, BYD Atto 3 е струвал с 81 до 174% повече отколкото в Китай. Цените на Dolphin варират от 30 до 178% над китайските – в Германия моделът струва $37 439, докато в Китай - $16 524. Цените на Seal в Европа варират от 30 до 136% над китайските.

Тук може да се направи сравнение с Tesla Model 3, произведена в Китай, която в Германия се продава само с 37% по-скъпо от цената й в Китай.

Този буфер ще позволи на китайските марки да играят с ценообразуването си по начин, който безпокои конкурентните им европейски марки. Това означава също, че, ако ЕС евентуално посмее, налагането на по-високи мита за вносните от Китай автомобили не биха били никакъв проблем за вносителите.

цени на автомобили търговска война китайски автомобили