Stellantis има (или имаше, вече се объркахме) амбициозните планове да продава само електромобили в Европа до 2030 г., в САЩ целта е да се постигне 50% дял на EV. Уверяват ни, че въпреки охлаждането на интереса към електромобилите, планът Dare Forward 2030 е все още в сила. НО, казват също, че има ли интерес към ДВГ-то, клиентите ще го получат.
Това се разбира от главния финансов директор Натали Найт, съобщава WardsAuto. Тя казва, че концернът разполага с гъвкавостта да прави конвенционални автомобили с ДВГ върху платформи, предназначени за електромобили. Накратко: ако търсенето го налага, Stellantis ще монтира двигатели с вътрешно горене върху платформи, предназначени за електромобили.
"Не мога да игнорирам факта, че искаме да останем близо до клиента, ако видим, че има възможност с тези модели, които първо представихме като BEV, ще я омбислим“, казва Найт пред WardsAuto.
Тук ще кажем, че Stellantis разполага с гама от STLA платформи, на които може да се монтират както ДВГ-та, така е батерии с електромотори. Това е предимството, което концернът вижда за бъдещето.
Но тогава остава въпросът: какво се случва, ако интересът на купувачът е все още предимно към ДВГ-то? Какво се случва с поетите обещания?
От концернът потвърждават целите си: 100% ток в Европа и 50% в САЩ до 2030 г. Но поведението на Тавареш е непоследователно, така че предстои да видим. А защо е непоследователно? Защото плаче с пълна сила срещу китайската инвазия в Европа, а направи джойнтвенчър с Leapmotor, благодарение на който да конкурира евтините марки на Стария континент, Dacia например.