С тане ли дума за Карлос Тавареш, в общия случай приказките му са насочени срещу китайските марки и опасността, която те представляват за европейските наследствени компании, в частност за марките под шапката на Stellantis.
Той иска протекционистка политика от ЕС срещу тях, заплашва италианското правителство, че допусне ли китайски марки да произвеждат на нейна територия (а те искат да привлекат две китайски марки), той ще затваря заводи на Fiat в страната.
И на цялото това говорене през 2023 г. дойде новината, че Stellantis инвестира 1,5 млрд. евро за придобиването на 21% от акциите на Leapmotor. Именно с тази компания той се цели да атакува най-успешната марка, която е издигнала своето кредо „съотношения качество-цена“ до степен, че се бори за лидерското място по продажби в Европейския съюз със Sandero.
Концернът създаде съвместно дружество (Leapmotor International), в което Stellantis държи 51%. То дава на Stellantis ексклузивните права да произвежда, експортира и продава модели на Leapmotor извън Китай, прецедент за наследствен западен производител.
Съвместното дружество планира за произвежда и продава коли в Европа, по-специално електрическия Т03, който ще излиза от завода в Тичи, Полша.
Първите продукти на Leapmotor за Европа ще са споменатият T03, както и дългият 4750 мм кросоувър С10, който ще се предлага като хибрид и електромобил. Той е аналогичен като размери с Duster, докато Т03 – със Sandero.
Но едно е да искаш да се конкурираш, друго е наистина да успееш да го направиш, а Dacia вече си извоюва реномето (след 20-ина години) на доверен и надежден партньор, което няма да е никак лесно да стане сега.