Toyota е направила хибридна система, която е специално насочена към пикапи и лекотоварни коли, съобщава Motor1. Тези превозни средства са доста по-големи и тежки, така че и хибридната им система би трябвало да е по-масивна, нали?
Оказва се, че всъщност е нужно обратното. Регулациите в САЩ и изискванията на Toyota към хибридните системи са наложили разработка на изцяло нова платформа.
Тя се казва i-Force Max и въпреки че е насочена към големи превозни средства, е доста по-сложна. Тя има 2,4-литров четирицилиндров двигател с турбо, който работи в тандем с електромотор, който е с 48 к.с.
Към системата има и 8-степенна автоматична трансмисия, както и 1,9kWh батерия. Общата мощност е 326 к.с. и 630Nm.
Основната задача на системата не е бързина, а сила. Тя ще е монтирана в превозни средства, които обикновено пренасят или теглят тежки товари. Те се нуждаят най-вече от висок въртящ момент, издръжливост и икономичност.
Затова е използвана никел-метал-хибирдна батерия. Технологията може да е по-стара, но е с доказана издръжливост, казва компанията. И неслучайно е избрана точно за този проект. Самият електромотор също е семпъл.
Традиционният ДВГ се оказва най-рисков за издръжливостта. Затова той е преработен и компонентите му са подсилени. Помислено е за множеството ситуации с теглене на тежки товари, каране на ниски обороти и т.н.
Затова в крайна сметка двигателят е разработен така, че да е с 50% по-дълъг жизнен цикъл и е настроен предимно за специфичните за пикапите и камионите сценарии. Обърнато е внимание дори на детайли като това да се осигури достатъчно масло за целия двигател по време на бавно катерене на дълъг и стръмен склон. Първите модели, които използват i-Force Max са новите Tacoma, Tundra и Land Cruiser.