О фроудърите винаги са били нишов сегмент за ограничена публика, търсеща адреналин извън асфалта. Макар броят им през годините да спадна драстично, те все още съществуват. Ето само тези, които наистина могат да се справят със сериозни офроуд трасета, предлагани в момента на пазара.
Ford Bronco
След 24-годишно прекъсване, Bronco се върна в гамата на „Синия овал“. Той е изграден на класическата рама, а с дължината си от 4,81 м и кубичните си форми, типични за този сегмент, няма как да бъде сбъркан. Още повече, че носи резервната гума на традиционното й място: монтирана от вътшната страна на вратата на багажника.
Освен класическата механика, Bronco разчита и на системата G.O.A.T. (Go Over Any Terrain), която му позволява да се адаптира към различните условия чрез седем различни режима на задвижване. Двигателят е 2,7-литров V6 турбо бензин с 334 к.с. и 563 Нм.
Land Rover Defender
Това вероятно е моделът, който предизвика най-голямо объркване през последните години. Причината е, че Defender изостави рамата и бе качен на самоносеща каросерия. Твърдото ядро фенове веднага казаха, че това е отнело от способностите му извън пътя, но това не трябва да се приема като чиста монета. Големият просвет, дълбочина на газене и ъгли на заход и отход, както и електронните системи като Terrarin Response II са гарант, че Defender не е загубил от аурата си, просто е станал по-комфортен на асфалта. Предлага се с бензин и дизел, като топ изпълнението му е с 525 к.с.
Ineos Fusilier
Могат ли офроудърите да са електрически? Някои производители отговарят утвърдително. Сред тях е и Ineos, който наскоро представи Fusilier. Дългият 4,89 м модел е базиран на конфигурируема платформа, разработена от Magna. Ще има версия и с бензинов двигател, който ще играе ролята на генератор на ток, т. нар. range extender.
Технически параметри все още не са разпространени, но е ясно, че моделът е бил тестван в планината Schöckl (Австрия), която винаги се е ползвала за тестови полигон да G-Class.
Ineos Grenadier
Дизайнът напомня за old school Defender и, подобно на него, Ineos Grenadier стъпва на рама. Това е брутален офроудър с три блокируеми диференциала, шнорхели, лебедки и механика от BMW. Говоря за 3,0-литровите бензинов и дизелов двигатели със съответно 249 и 286 к.с., както и 8-степенната трансмисия. Моделът се предлага като Station Wagon и Utility Wagon с две седалки, а има и пикап Quartermaster.
Jeep Wrangler
Роден в началото на Втората световна война, Wrangler и офроудър са термини, които просто си пасват по възможно най-добрия начин. През годините, Jeep Wrangler бе постоянно модернизиран и като визия, и като технологии, като дори сега има и плъг-ин хибридна версия. Става въпрос за 2,0-литров бензинов двигател с два електромотора. Системната мощност достига 380 к.с.
Mercedes-Benz G-Class
Легендата, родила се през 1979 г., подобно на Wrangler, продължава да държи на печелившата формула: кубичен дизайн и върховни офроуд способности. Дългият 4,6 метра модел също предлага електрификация на задвижващата система. Голямата новина тук е от преди седмица, когато се появи електрическият G 580, чиято мощност достига 587 к.с. от четири електромотора и батерия с капацитет 116 kWh.
Suzuki Jimny
Най-малкият модел в тази селекция не е по-малко способен от конкурентите. Той е по-опростен и много по-евтин. Второто поколение на Jimny е дълго само 3,65 м. Офроудърът се задвижва от атмосферен 1,5-литров бензинов двигател, генериращ... 102 к.с. Това сякаш значи, че той не може да се мери с големите модели, но Jimny може да опровергае всяко едно подобно твърдение.
Toyota Land Cruiser
Стигаме и до Toyota Land Cruiser, който се появи през 1951 г. - тогава като BJ – и има фанатични фенове вече 70 години. Подобно на всички останали, той е проектиран като възможно най-добрия офроудър. С дължина от 4,92 м, Cruiser продължава да разчита на рама и, макар да е чадо на марка, залагаща много на хибрида, моделът се предлага с 2,8-литров дизелов двигател с 204 к.с. и 500 Нм.