Koenigsegg Gemera заменя 3-цилиндровия мотор с V8 за 2333 к.с.

Опцията излиза скромните $400 000, почти колкото чисто ново Ferrari 296 GTB

Koenigsegg Gemera

, Koenigsegg

Koenigsegg Gemera

К огато Koenigsegg Gemera бе представена през март 2020 г., шведският производител на хиперавтомобил ни изненада с факта, че за задвижване се използва 2,0-литров битурбо двигател с 3 цилиндъра! Той се подпомага от три електромотора и така системната мощност достига до 1724 к.с. и 3510 Нм. Но хората на Кристиан фон Кьонигсег са крили тайна, която излиза на светло сега.

Gemera може да бъде поръчана с опционалния 5,0-литров битурбо V8 двигател. С него, когато в резервоара е зареден Е85, Gemera генерира 2333 к.с. и 2758 Нм! Трицилиндровата опция си остава, а цената на този ъпгрейд струва $400 000, колкото чисто ново Ferrari. Осем цилиндровият мотор продължава да работи с 9-степенната трансмисия Light Speed Transmission, патентована от Koenigsegg.

Новият двигател не е единствената промяна по Gemera. Koenigsegg вече монтира традиционни странични огледала, а не камери като при оригиналния шоу автомобил. Промяната е, че камерите не са легални на всички пазари, един от които е този в САЩ.

Gemera получава и опционалния Ghost Package. Той добавя удължен преден сплитер, S-duct, задно крило и други аеро новости. Промените в предницата означават, че под предния капак вече няма товарно отделение.

Тези новини бяха обявени по време на церемонията за откриването на новите помещения в завода, най-важната от които е новата зона за асемблиране на автомобилите. Въпреки нея първите доставки на Gemera към клиенти няма да започнат преди 2025 г. Koenigsegg планира да направи 300 бройки от тях.

Първият движещ се прототип от модела бе показан през март 2022 г. Изчисленията на Koenigsegg са, че оригиналът с 3-цилиндров двигател ще може да ускорява до 100 км/ч за 1,0 секунди, а максималната скорост ще е 400 км/ч.

Източник на статията: Motor1.com

Koenigsegg Gemera Koenigsegg