П рез септември миналата година изпълнителен директор на Audi стана Гернот Дьолнер. Той дойде в компанията малко след като председателят на борда на Volkswagen Group Оливър Блум обяви, че Audi изостава от конкуренцията.
С това пътят на Дьолнер и задачата му изглеждат пределно ясни. В интервю за Autocar Дьолнер разкрива част от плана си.
„В момента управляваме най-голямата инициатива с нови модели в историята на Audi. Същевременно развиваме и фундаментална трансформация“, казва Дьолнер.
Подобна комбинация може да е пагубна за една компания и тя да потъне в лутане какво и как да направи и защо. Дьолнер смята да избегне това, като е направил конкретна стратегия. Тя има четири основни посоки – продукти, технологии, развитие на бранда и ключови региони.
Компанията се е поучила от грешките си и Дьолнер иска да върне Audi към корените ѝ, включително мотото Vorsprung durch Technik. Или „Напредък чрез технологии“.
„Да сме иновативни е част от нашата ДНК. Гледаме напред: софтуер, изкуствен интелект, качество на услугите. Имаме богата история и ще я използваме, но тя ще е добавка, като подправка за ястието“, допълва Дьолнер.
Една от новостите ще е платформата Premium Performance Combustion (PPC). Тя е архитектура за нови двигатели с вътрешно горене. Планът предвижда да видим около 20 изцяло нови или обновени модела на Audi с различни задвижвания до края на 2025 г.
Добрата новина за феновете на комбитата – Avant моделите ще продължат. И ще ги има докато клиентите ги искат, казва Дьолнер. Ще има и спортни RS модели. Можем да очакваме и някаква форма на наследник на R8 или TT, които са замислени, но засега подробностите за тях остават в тайна.
Дьолнер допълва, че засега остава основната цел – през 2033 г. Audi да е изцяло електрически бранд. Но след това уточнява: „Ако през 2026 г. видим, че ДВГ е по-релевантен в някои региони, определено ще го обмислим. Няма смисъл да робуваме на догми. Ние сме гъвкави“.