Затвор за превоз на картофи: И още от най-странните автомобилни закони по света

Някои от тях са направо шантави

полиция буркан България

iStock

З аконите са, за да се спазват. Те внасят ред и помагат за безопасността и сигурността на всички. Но това далеч не означава, че са перфектни.

Някои от тях са си направо шантави. Но въпреки това трябва да се спазват, тъй като може да се отнесе сериозна глоба или дори затвор, отбелязва Autocar.

В Австралия например има закон, който ограничава теглото на картофите, които може да се превозва законно. Не повече от 50 кг. Той е въведен през 1946 г. и изисква при превозване на повече картофи, шофьорът да има регистрация за търговец и да е част от Potato Marketing Corporation. И дори не е нужно да се претеглят, а проверяващите решават на око дали теглото е под или над допустимото. Макар да няма данни законът да бъде прилаган на практика, той не е отменен и до днес.

В Пекин пък имат друг проблем – твърде много коли. За да ограничи замърсяването и да си даде достатъчно време да изгражда инфраструктура, общината е въвела лимит за броя нови коли, които може да тръгнат по пътищата в рамките на една година – 60 000 електрифицирани и 40 000 с ДВГ. Жителите участват в лотария, за да спечелят правото да си купят кола. Шансовете са 1 към 500.

В Кипър е забранено на шофьорите да ядат или пият докато управляват МПС. Нямат право дори на малка глътка вода в движение, а трябва да спрат.

Във Франция пък шофьорите трябва да имат лични, оригинално запечатани в опаковката, дрегери, които да използват при проверка на пътя. Но пък няма наказание, за тези, които не са си купили. Вместо това пътните полицаи правят просто забележка и използват служебен дрегер.

В Германия (а и не само) е незаконно да ти свърши горивото на магистралата. Властите казват, че това е съвсем лесно предотвратим проблем. Освен това има и много бензиностанции. Затова, ако шофьорът не съобрази да зареди навреме и остане без гориво на магистралата, ще бъде глобен 70 евро.

В Япония пък има закон, който регламентира как да се минава през локви. Колите трябва да имат калобрани, шофьорите да намалят и да са готови за други маневри, така че да не опръскат пешеходците.

Също в Япония има и забрана да се возиш при пиян шофьор. Глобата е до 3 години затвор и 500 000 йени.

В Испания пък е забранено да се кара, докато шофьорът носи слушалки. Дори и ако става дума за хендсфри устройство. Разрешено е само по време на изпит за мотористи, защото така изпитващите подават командите.

В Швейцария е забранено да миете колата си в домашни условия. Притеснението е, че така се замърсява околната среда и водата в канализационната система. Затова миенето на коли в страната може да става само на лицензирани автомивки.

Тайланд е известна с… разкрепостения си туризъм. Въпреки това страната има и някои по-строги закони в тази сфера. Например, забранено е да се управлява МПС или велосипед без тениска или друга дреха. Смята се за незаконно и неприлично да си без дреха докато управляваш превозно средство.

Може би сте виждали по американските филми, а и от клипове в социалните мрежи, как по пътищата има коли, които са в потресаващо състояние. И не, не става дума, че минали ГТП незаконно. Просто в някои щати се преценява дали дадена кола трябва да мине преглед просто на база на възраст и вид. А Мичиган, Монтана и Северна Дакота дори изобщо нямат изискване за технически преглед.

В Южна Африка пък не е задължително да имаш застраховка, за да шофираш. В резултат 70% от шофьорите нямат такава, което заедно с факта, че пътищата на страната са доста опасни и кражбите са масови, може би не е добра идея.

В Обединените Арабски Емирства пък има семпъл, но много важен закон. Ако шофирате и видите камила на пътя, тя винаги е с пълно предимство и над всички останали.

Във Великобритания е забранено да се използва мобилен телефон, за да се плати в т.нар. драйв тру ресторанти, в които можеш да поръчваш без да слизаш от колата. Причината е, че е забранено да се използва мобилен телефон докато се шофира, а след като колата е с включен двигател, на теория тя се използва.

В Канада и по-точно на остров „Принц Едуард“ има е задължително да използвате клаксона, когато изпреварвате. Така изпреварваният ще бъде наясно, че има кола до него. Законът е стар и спазването му днес не се съблюдава особено, но е въпреки това в сила.

И за финал, обратно в Австралия. Там е незаконно да оставите колата си незаключена. Ако „хванат“ паркирана кола, която е отключена, проверяващите може да наложат глоба до 2200 австралийски долара.

коли автомобили закони