Неизползван потенциал: Ето защо сегашните батерии за EV се зареждат с една трета по-бавно отколкото могат

Проблемът не е в самите батерии

volvo breathe батерии батерия

Volvo

Е дна от най-честите критики към електрическите автомобили са техните батерии. И най-вече за по-бавното им зареждане. И докато компаниите търсят начини да ускорят зареждането чрез по-мощни зарядни и нови технологии за батериите, включително изцяло различен химичен състав, решението може би е далеч по-семпло.

Оказва се, че и настоящите батерии на EV-тата имат доста голям и неизползван потенциал. И той може да бъде оползотворен чрез… софтуер, съобщава Autocar.

Volvo и компанията Breathe Battery Technologies са започнали работа заедно именно в тази посока. Използването на софтуерни алгоритми може да позволи ускоряване на зареждането на батериите им, като се запазят същите състав и плътност.

За целта се използва софтуерът Breathe Charge. Той променя начина на зареждане, като се адаптира към батерията в реално време.

Стандартните зарядни следват предварително зададени критерии, които са много консервативни. Те са направени така, за да щадят батерията и да намалят риска от увреждането ѝ. „Цената“ е по-бавното зареждане.

Софтуерът на Breathe следи в реално време състоянието на батерията по множество критерии. И може да адаптира мощността на напрежението, така че да осигури възможно най-бързо зареждане без това да увреди батерията.

Резултатът е значително ускоряване на зареждането – с 15% до 30% по-бързо, в зависимост от типа батерия, казва Volvo. И в двата случая, това е осезаемо ускорение, като то се извлича най-вече в диапазона 10% - 80% от зареждането на батерията.

Технологията все още се тества. Амбицията на Volvo е да я внедри в новото поколение на електрическите си коли, което се очаква през втората половина на десетилетието.

Volvo електромобили електрически автомобил автомобили коли