Този китайски офроудър ще дойде в Европа с близо 700 „коня“

Проблемът му е произходът, иначе предлага сериозни офроуд качества и ниска цена (поне в Китай)

Fangchengbao Bao 5 китайски автомобили

, BYD/Fangchengbao

Fangchengbao Bao 5

Н а изложението в Пекин преди дни публиката можа да се запознае отблизо с поредния средноразмерен SUV, който се очаква да дойде и в Европа към средата на 2025 г., пише Motor1.com.

И сега, името: моделът се казва... Fangchengbao Bao 5, познат също и като Leopard 5, който е първият модел в гамата на поредния премиум бранд под шапката на BYD, Fangchengbao.

Дизайнът на Bao 5 е дело на немския дизайнер Волфганг Егер, който е заложил на кашонообразните форми, типично за класа на изявените офроудъри. На нас ни напомня за Land Cruiser.

Моделът е дълъг 4,89 м, широк е 1,97 м и е висок 1,92 м, междуосието му е 2,8 м. Построен е на платформата DMO Super Hybrid Off-Road. За офроуд качествата на Bao 5 говори просветът от 22 см, ъгълът на заход и отход от съответно 35 и 32 градуса. Върху вратата на багажника (освен двата вертикални стопа, наподобяващи тези на Defender) е монтирана резервна гума в офроуд традициите.

BYD/Fangchengbao

Интериорът е изцяло дигитален с три отделни дисплея (12,3-инчово приборно табло, същия по размер екран пред пътника, а централният дисплей е с диагонал 15,6 инча), като под централния имаме скоростен лост, наподобяващ този от Hammer, както и няколко перчатки. Кристални при това. Всичко е тапицирано в кожа и Алкантара, което създава усещане (поне визуално) за комфорт и качество. За последното няма как да сме сигурни, но поне визуално е добре пипнато. За отбелязване е и фактът, че поставките за индуктивно зареждане на смартфони са климатизирани, за да се предотврати прегряването им.

Шасито е стоманено, а батерията (Blade LFP) е структурна част от него, като целта е тя да е възможно най-добре защитена по време на офроуд шофиране. Капацитетът й е 31,8 kWh и захранва два мотора. Предният е с 272 к.с., задният с 387 к.с., а бензиновият 1,5-литров турбо двигател е 184 к.с. Системната мощност на плъг-ин хибридния модел възлиза на 687 к.с. Ускорението на модела до 100 км/ч е 4,8 секунди.

В Китай моделът ще се предлага в диапазона между 37 000 и 45 000 евро, за Европа е трудно да предположим колко ще е тя, но няма как да е под 50 000 евро, вероятно и повече.

китайски автомобили Fangchengbao Bao 5 BYD Explorer No. 1 офроудъри