П рахът и пясъкът попадат в гнездата на свещите, засмукват се във всмукателната система, проникват във вентилационните отвори и може да предизвикат сериозни проблеми. Финият прах може дори да причини надраскване по стените на цилиндъра. В допълнение, отлаганията от мръсотия и химически остатъци, останали от зимата, допринасят за развитието на корозионни гнезда. Следователно от време на време двигателният отсек трябва да се почиства. Въпросът е: как да се направи това, без да повредите нещо.
Прахосмукачка е верен приятел
Съвременните двигатели не обичат водните процедури. Там са монтирани твърде много сензори и други електронни блокове и връзки. Влагата върху бобините може да причини прекъсване в работата на двигателя. Ако в един цилиндър не възникне възпламеняване, неизгорялата бензинова смес се отделя в катализатора и изгаря там, нагрявайки керамичните си пчелни пити. От ауспусите се чуват детонации и се отделя черен дим. Електрониката се намесва и спира подаването на гориво.
Водата може да попадне и в блока за управление на двигателя, причинявайки изгаряне на електронни платки. Ето защо, ако има незначително замърсяване, по-добре е да оставите двигателя такъв, какъвто е.
Ако е необходимо почистване, най-добре е да го направите без вода. Обикновената домашна прахосмукачка ще свърши работа. Въпреки това, преди да започнете почистването, трябва да демонтирате пластмасовите капаци, покриващи двигателя. Това трябва да се прави само при студен двигател. Свалянвето на тези капаци ще отвори достъп до проблемните зони. На първо място, важно е да премахнете праха от гнездата на свещите и около въздухозаборниците.
Прахосмукачката перфектно отстранява листа, трева, изсъхнали насекоми по радиатора, както и слоеве прах по стените на захранващия блок. Можете да използвате накрайници със сухи четки, но не бива да прекалявате. Основното нещо е да не докосвате проводниците и техните съединения, за да избегнете повреда.
Също така е необходимо да почистите дренажните канали и тавите за събиране на вода, разположени в основата на предното стъкло. Ако се запушат, дъждовната вода може да прелее ръба на тавата и да повреди електричеството, дори да наводни контролния блок.
Радиатори
Обърнете внимание на радиатора на междинния охладител. По време на шофиране върху него се образува твърда кора от мръсотия и прах, което пречи на нормалното охлаждане. Интеркулерът трябва да се почиства всяка пролет, особено отвътре.
Освен това е необходимо да почистите радиаторите на климатика и охладителната система. Между тях се насъбира листа и пух от дърветата, които, подобно на памучна вата, пречат на нормалния топлообмен. Поради това температурата на антифриза може да се повиши, което с течение на времето ще доведе до прегряване на захранващия блок. На всеки пет години основният радиатор трябва да се сваля и измива.
Измиване с вода
Измиването на двигателния отсек с вода е необходимо само в един случай, когато колата е шофирана през дълбока кал, при което са се натрупали сериозни глинени отлагания по радиаторите, по други компоненти, дори по охлаждащия вентилатор. Ако се остави тази кал (или глина в още по-лошия случай) да засъхне и да се втвърди в моторния отсек, това ще наруши работата на редица механични компоненти.
Запушен с мръсотия радиатор причинява прегряване на двигателя. При офроуд шофирането по елементите на окачването се полепва кал, мръсотия влиза в изпускателната система и в почти всеки отвор, който може да си представите. В такъв случай имате нужда от специалист, това значи Karcher.