Н емското качество беше еталон, но с времето скъпите части и поддръжка, многото електроника и асистенти намалиха драстично надеждността, за да излязат на преден план марки като Toyota или Honda. Но Mercedes-Benz G-Class сякаш е изключение от правилото, тъй като повечето от автомобилите все още се движат по пътя, а първото „кубче“ бе показано още през 1979 г.
"80% от произведените G-класи са все още на пазара“, щазна Михаел Шиебе, шеф на AMG и шех на подразделенията за G-Class и Maybach. "Автомобилите са с много дълъг жизнен цикъл“.
През 2023 г. Mercedes произведе G-Class с № 500 000, което означава, че все още по пътищата има над 400 000 автомобила от модела. За сравнение, Porsche казва, че около 70% от всички произведени 911 са в движение.
Макар Шиебе да не казва какъв процент от общите продажби на модела ще се паднат на електрическия G580 with EQ Technology, той е оптимистично настроен, че и клиенти, и дилъри ще са удовлетворени.
Искаме да предлагаме това, което клиентите искат. И ако те искат V8 двигатели, наша работа е да им предложим много ефикасни и много мощни V8 двигатели.“
А електрическия G-Wagen дава възможност на марката да привлече нови клиенти, които преди не е могло да бъдат убедени да си купят модела.