Mercedes-AMG CLE53 ще ни позволи да усетим мощта на 449 к.с. без покрив

Вятър в косите и „рев“ на 3-литров „шестак“ в ушите

mercedes amg cle 53 4matic cabriolet

Mercedes-AMG

Mercedes-AMG допълни гамата си с още един модел. Това е CLE53 4MATIC+ Cabriolet. Да, компанията продължава да обича дългите имена за колите си, като CLE53 Cabriolet става второто AMG кабрио редом до SL Roadster.

CLE53 предлага класическата формула: мощен двигател и безграничен простор. И с щипка модерни технологии и лека електрификация.

Mercedes-AMG

Колата използва 3-литров редови „шестак“ с две турбини. Мощността му е 449 к.с. и 560Nm (600Nm при кратки ускорения до 10 секунди), като освен това има и „мека“ хибридна система. В случая електрическият стартер е внедрен в трансмисията и може да осигурява още 23 к.с. допълнителна мощ и 205Nm въртящ момент за кратки периоди от време. Например бърз старт или ускорение за изпреварване.

Mercedes-AMG

Стартерът изпълнява и функции с регенеративно спиране, движение по инерция и „почти неусетно“ стартиране на двигателя в стоп-старт функцията. Колата е електронно ограничена на 250км/ч с опция за 270км/ч при поръчка на AMD Driver пакет. Спирачките също са подсилени и са вентилирани и перфорирани с 4-бутални апарати отпред.

Mercedes-AMG

Предавателната кутия е AMG Speedshift TCT 9G. Тя е с по-бързи смени на предавките, поддържа бързо „сваляне“ на няколко предавки надолу и има режим за ръчно управление. Резултатът от всичко това е спринт до 100 км/ч за 4,1 секунди.

Трансмисията може да се адаптира и за максимално спортно поведение или пък за комфортно, спокойно пътуване с повишена икономия.

Шасито на CLE53 Cabriolet е подсилено, за да запази стабилността след загубата на покрива. На разположение са и типичните за кабриотата на Mercedes екстри като Airscarf и Aircap за по-голям комфорт при шофиране със сгънат покрив. Самият той е от текстил, за да се спести тегло.

Mercedes-AMG

CLE 53 Cabriolet използва и 4Matic задвижване на четирите колела. Всяко от тях е независимо и системата може да „прехвърля“ мощност между тях според необходимостта. Разпределението на въртящия момент също е според ситуацията. Може дори да се „откачи“ предната ос и да се използва само „задно“, когато това ще е от полза за икономията и комфорта.

За спортно шофиране, работят и двете оси, но според активирания режим, превес може да има задната. Засега Mercedes не съобщава цените и наличностите на новия модел.

кабриолет спортни коли Mercedes автомобили коли