З амислен първоначално за пълна състезателна програма, Koenigsegg трябва да изостави програмата си след само един произведен автомобил. Той CCGT GT1 Competition Coupe, е пуснат за продажба. За себе си има интересна история и някои впечатляващи качества, с които следващият му собственик може да се гордее.
Koenigsegg започва работа по програмата си CCGT през 2003 г., четири години по-късно вади този автомобил. Надява се с него да се състезава в GT1 Class. Автомобилът е създаден за участие в „24 часа на Льо Ман”, разработен според регулациите за прототипите LMP.
Начело на състезателната програма е Даг Бьолениус, инженер и програмист. Тест пилот е инженерът Лорис Бикочи.
На хартия екипът изглежда страхотен, но реалността показва друго. Само два месеца след старта на тестовете, FIA и ACO променят регулациите за GT1 Class. Вместо нуждата от построяване на 20 серийни автомобила за хомологация на състезателния в течения на няколко години, производителите трябва да направят 350 в рамките на една година.
Това не е по силите на Koenigsegg, а програмата CCGT GT1 е качена на трупчета. Което е жалко, защото машината е с огромен потенциал. Под предния си капак има монтиран 5,0-литров атмосферен V8 с 600 к.с., куплиран със Ap-Racing секвенциална трансмисия. Теглото на CCGT е под 1000 кг без баласт, генерира притискаща сила над 600 кг.
Фактът, че това е единствен автомобил, дава основание на Bonhams да смята, че той ще бъде продаден в диапазона от $3,8 до $5 млн.
Организацията Masters Historic Racing дава разрешение на автомобила да се състезава в Masters Endurance Legends Series, ако новият му собственик иска да направи това. Досегашен собственик на суперавтомобила е Бард Екер, най-големият акционер в Koenigsegg Automotive по онова време, бивш Offshore Class 1 World Champion, собственик на Eker Design и производителят на спортни яхти Hydrolift. Той е съхранявал автомобила в температурно контролирана стая, в „сухи и тъмни условия”. Машината дори е „обута” с оригиналните състезателни сликове на Michelin.