А втомобилите са отправили взор към електромобилите. Инвестират се милиарди в електрическата революция, а правителствата смазват колелата на иновацията със субсидии, данъчни облекчения и забрана на ДВГ. Въпреки всичко това, интересът към водорода е доста голям. Компанията AVL разкри прототипен състезателен двигател с вътрешно горене, генериращ 415 к.с., но от водород.
AVL казва, че тази нова двигателна концепция неутрализира идеята, че водороден двигател предлага ниски динамични параметри. Двигателят с работен обем 2,0 литра разчита на система за впръсване, която инжектира вода във всмукателния въздушен колектор. Тази конфигурация елиминира нежеланото преждевременно възпламеняване и се гарантира стехиометрично възпламеняване, при което има пълно изгаряне на горивото.
В края на 2022 г. компанията обяви, е разработва подобен двигател. Целите тогава бяха да направи агрегат с мощност 300 kW (408 к.с.) и 500 Нм. Крайният резултат са 415 к.с. и 500 Нм. Максималната мощност се постига пред 6500 об./мин, а максималният въртящ момент при 3000-4000 об./мин.
AVL е разработил този състезателен двигател съвместно с HUMDA Lab, унгарска неправителствена организация, специализирана в моторния спорт. Тестовата фаза е завършена, следващата крачка е двигателят да се монтира в автомобила, за да се тества надеждността и издръжливостта му.
Другата седмица трябва да видим и нови водородни разработки. Те ще са монтирани в бъгита, ще бъдат показани на Japan Mobility Show, разработени от Yamaha, второто е съвместно дело на Toyota, Honda, Suzuki и Kawasaki. От известно време прототипите Toyota GR Yaris и GR Corolla тестват водородни двигатели в състезателни условия.