Никой не иска хиперавтомобил с 3-цилиндров двигател, какъвто предлага Koenigsegg Gemera

Затова революционният модел няма да види бял свят, вместо него на клиентите ще бъде предложена версия с V8

Koenigsegg Gemera

Koenigsegg

Koenigsegg шокира света, когато преди няколко години обяви, че един от хиперавтомобилите й ще бъда оборудван с 3-цилиндров двигател. Това бе сериозен ход в страни за компанията, която натрупа реноме със своите V8 двигатели.

Но Кристиан фон Кьонигсег не успя да убеди милионерите да вложат пари в Gemera, задвижвана от 2,0-литров с двоен турбокомпресор, затова фокусът трябваше да се върне обратно върху V-осмака.

Фон Кьонигсег съобщи за смъртта на трицилиндровия двигател в интервю за подкаста на Top Gear Magazine по-рано този месец. Компанията не е изоставила технологията, разбира се. Кристиан казва, че продължава да се работи върху двигателя и че все пак един ден този мотор може да се озове в Gemera (или негова версия).

Tiny Friendly Giant, както Koenigsegg нарича въпросния 3-цилиндров двигател, е част от мощна хибридна система, която комбинира 2,0-литровия агрегат с три електрически мотора за обща мощност от 1700 к.с. и 3510 Нм въртящ момент. С тези параметри първият четириместен автомобил на компанията може да ускори до 100 км/ч за 1,9 секунди и да развие максимални 400 км/ч, твърди Koenigsegg.

Сега Gemera ще се предлага с 5,0-литров V8 с две турбини. Тук мощността скача до 2300 к.с. и за момента, според Кристиан, който не е изненадан от популярността му. 5,0-литровият V-8 с двойно турбокомпресор прави 2300 к.с. и 2758 Нм. Производството е планирано да започне по-късно тази година, като доставките за клиенти ще започнат през 2025 г. Koenigsegg планира да направи само 300 екземпляра.

Koenigsegg Gemera Koenigsegg