П ет от десетте най-иновативни автомобилни групи са от Китай. Според класацията на CAM (Център за автомобилно управление) на китайските производители се падат рекордните 46% от световната иновативна мощ през текущата година.
От друга страна, германските автомобилни производители губят драстичен дял от иновативната си сила. През 2019 г. на тях се падат 45% от иновациите, докато сега техният дял е едва 23%.
Причината е скоростта. CAM посочва, че германските OEM производители са имали около 8% повече иновации от миналата година, но това е нищо в сравнение с китайските. През същия период броят на иновациите на китайските производители се е увеличил с 32%.
Според CAM автомобилните производители в САЩ също изостават, особено General Motor и Ford. Те падат в общото класиране от шесто и пето място съответно на 15 и 16 място. Tesla, която се смята за голям иноватор от хората, е едва на 13 позиция (от №15). CAM отбелязва, че американската компания не е постигнала нивото на иновации, както в предишните години.
Японците пък наваксват пропуснатото, като Toyota е четвърта – пред Mercedes-Benz и VW Group.
Когато бъдат разгледани отделните OEM производители, победителят не е от Китай, а от Германия. BMW е най-иновативният производител в света, според резултатите от тази година. С много малка преднина.
В последното проучване на иновациите BMW Group постигна най-високото ниво на иновации сред 30 автомобилни групи на базата на иновации от 70 серии (включително 27 първи в света) и по този начин печели наградата AutomotiveINNOVATIONS за най-иновативна автомобилна група за първи път“, казват от CAM.
Geely и SAIC са на второ и трето място. „С индекс от 151 точки, базираната в Мюнхен група се нарежда на първо място, точно пред китайските OEM производители Geely (149,4 индексни точки) и SAIC (136,8).“
Китайските производители Geely и SAIC, които стигнаха до подиума, както и Xiaopeng Motors (Xpeng, 7-мо място) и BYD (8-мо място) показват много силно представяне на иновациите в технологичните области на електрическата мобилност (BEV), усъвършенстваните системи за подпомагане на водача (ADAS) и интерфейси (концепции на работа/дисплей), в които области имат над 80 първи места“, заключва докладът.
„При електромобилите GAC, Geely, SAIC и Xpeng генерират рекорди в сегмента, особено по отношение на мощността и пробега.“
За своето класиране CAM е разглеждал технологичното развитие на 30 автомобилни групи с повече от 100 марки. Настоящите резултати включват 709 индивидуално оценени иновации, които вече са достъпни за клиенти на ключови световни пазари, и още 282 предсерийни иновации или проучвания.