Toyota е сред твърдите защитници на идеята, че е твърде рано да се съсредоточи върху едно единствено технологично решение за постигане на нулеви емисии, а именно електромобили с батерии. Като следствие от това компанията разработва едновременно както водородни горивни клетки, така и технологии за осъществяване на ефективен горивен процес в двигатели с вътрешно горене на водород.
През тази година чрез екипа на Rookie Racing, Toyota участва във всички състезания за издръжливост Super Taikyu в Япония с GR Corolla H2, задвижвана от двигател с вътрешно горене, захранван с водород.
През август тази година автомобил с водороден двигател на Toyota можеше да бъде видян и извън Япония. Това се случи за първи път по европейските обществени пътища, когато GR Yaris H2 направи демонстрационен тур на по време на рали „Ипр”, Белгия.
Тази целенасочена и интензивна дейност в моторните спортове спомогна за ускоряване на развойната работа и техническия прогрес. Например, в хода на един сезон на Super Taikyu, Toyota успя да увеличи мощността на автомобила захранван с водород с 24%, а въртящия момент с 33%, постигайки пробив в динамичните характеристики и достигайки ниво равно с това при използване на конвенционален бензинов двигател. Освен това ефективността бе увеличена с 25%, а времето за зареждане с гориво намалено от 4 м и 40 сек на 1 мин и 30 сек.
Оборудвайки 1,6-литровия 3-цилиндров турбо двигател от GR Corolla с технология за директно впръскване на водород под високо налягане от моторните спортове и добавяйки експертния опит от Mirai за компановката на резервоарите за водород, Toyota създаде водородния прототип Corolla Cross H2. В момента се извършват анализи и оценки в реални условия на движение, заедно с продължаващото развитие в дигитален аспект, в рамките на които автомобилът скоро ще започне зимни тестове в Северна Япония.
Сред основните предимства на изгарянето на водород са възможността да се използват съществуващите технологии на двигатели с вътрешно горене, краткото време за зареждане с гориво и същественото намаляване на необходимостта от използване на ресурсно ограничени материали като литий и никел. Чрез адаптиране на съществуващите технологии и активно използване на вече извършени инвестиции, изгарянето на водород може да стане по-широко разпространено, като достъпно решение за намаляване на въглеродните емисии.
Днес Toyota е изминала около 40% от разстоянието до комерсиализацията на продукти като Corolla Cross H2 Concept. Все още не е възможно да се каже дали технологията ще се използва при серийни модели, но без съмнение има ясни възможност в областта на моторните спортове.