Yamaha и Toyota направиха водороден V8 двигател

Разработен на база атмосферния 5,0-литров донор от Lexus RC F, агрегатът е един от начините за съхранение на двигателя с вътрешно горене.

Пламен Георгиев,
Yamaha V8 hydrogen engine

Yamaha

Toyota и Yamaha – заедно с Mazda, Kawasaki и Subaru – дадоха обещание преди време, че ще продължат да инвестират в двигателя с вътрешно горене. В общо изявление в края на миналата година петте японски компании обявиха, че имат интерес да „разширят възможностите за захранване на двигателите”, докато други прегръщат изцяло електрическото бъдеще.

Новият водороден 5,0-литров V8 е разработен от Yamaha, след като миналата година Toyota лансира ДВГ на водород в Corolla, с която участва в състезателните серии Super Taikyu. Последва и представянето на водордния прототип GR Yaris.

Новият двигател използва за основа този от спортното купе Lexus RC F, но с много сериозни модификации. В крайна сметка инженерите на Yamaha са извлекли 450 к.с. при 6800 об/мин и 540 Нм при 3600 об/мин, което е много близо до параметрите на атмосферния оригинал в купето.

Подобно на другите водородни разработки на Toyota, към момента няма никакви индикации за серийно производство. Но президентът на Yamaha изрази вярата си в потенциала на тази технология. Йошихиро Хидака заяви:

Водородните двигатели имат потенциала да са СО2 неутрални, като същевременно с това запазват жива страстта ни двигателите с вътрешно горене.”

Разработването на този двигател е започнат преди около пет години, като Yamaha работи съвместно с Kawasaki за потенциалното използване на подобен двигател в мотоциклетния сектор.

Не за пръв път Yamaha и Toyota си подават ръце за съвместна разработка. Достатъчно е да си спомним за режещия звук на 4,8-литровия V10 в Lexus LFA, за да си спомним с носталгия времената, когато бензинът нямаше алтернатива.

Yamaha е разработила и главите на цилиндрите, всмукателните клапани и разпрадетилетните валове за двигателя 2UR-GSE V8, използван от Lexus IS F, Lexus RC F, Lexus GS F и състезателния Toyota Hilux за „Дакар”.

Yamaha водороден двигател V8 двигател ДВГ на водород Toyota bZ4X