П реди 30 години второто поколение на Omega привличаше клиенти с мотото, че им дава качеството и технологиите от автомобилите от премиум марките, но на много по-ниски цени.
Когато осем години преди 1994 г. германската компания изостави Opel Rekord, за да предложи първото поколение на Opel Omega, тя не само промени името на своя модел от по-висок клас, но също така извърши важно обновяване на своя имидж, който стана много по-динамичен. Моделът донесе титлата "Автомобил на годината в Европа" за Opel в рамките на три години.
При второто поколение акцентът падна върху усъвършенстваните бензинови и турбодизелови двигатели с 2- и 3 литра работен обем и оборудването за безопасност. В първата част се открояваше 6-цилиндровият редови дизелов двигател с обем 2,0-литра, както и 3,0-литровият бензинов V6.
Що се отнася до пасивната безопасност, Opel Omega-B бе стандартно оборудван (което все още е доста рядко по онова време) с ABS, двойни въздушни възглавници от страната на водача и пътника.
Проектът P2800, който ще се материализира като второто поколение на Opel Omega, стартира между края на 1989 и началото на 1990 г. с идеята да замени едновременно както първото поколение на Omega, така и второто поколение на Senator. За да ограничи разходите за проектиране и производство, Opel решава да използва платформата на предишния Omega-A 3000 24V. Пътните тестове на първите екземпляри започват през юли 1992 г. Година и половина по-късно Opel Omega-B е представен пред публиката на автомобилното изложение в Женева, а няколко седмици по-късно, на 29 април 1994 г., започна производството в завода в Рюселсхайм.
Второто поколение на Opel Omega е с 10 сантиметра по-дълго от предишното, в сравнение с което е естетически обновено с по-меки и по-обтекаеми линии. Промяна в наклона на предното стъкло и препозиционирането на седалките също направиха възможно увеличаването на пространството вътре в купето.
На техническо ниво впечатление прави дебяютът на двигателите Opel ECOTEC и по-специално 4-цилиндровия 2-литров 16-клапанов бензинов двигател със 136 к.с., чийто разход на гориво и вредни емисии са с 48% по-ниски в сравнение с предишните 2,0-литрови агрегати. Трябва да се изтъкнат и двата двукамерни ECOTEC V6 от с обем 2,5 и 3,0 литра, съответно със 170 к.с. и 211 к.с. Клиентите могат да избират и между 2,5-литров турбодизел със 131 к.с. Три години по-късно, през 1997 г., гамата е обогатена от 2,0-литров турбодизел с директно впръскване, проектиран и произведен от Opel, който осигурява мощност от 101 к.с.
През август 1999 г. идва фейслифт на модела, в който се открояват нови предни светлини, преден капак, нови брони, дизайнът на задните светлини е променен. Бензиновите 2,0-литрови двигатели са заменени от нов 2,2-литров мотор 144 к.с. с 16 клапана.
В този си вариант модела продължава до 2003 г., когато Omega изчезва от картата.