С увеличаването на технологиите и различните функции, е изкушаващо за автомобилните производители да предлагат множество версии на едни и същи модели, както и да внедряват възможно най-много екстри в колите си. Citroen обаче не харесва това, като смята, че води предимно до затрудняване на клиентите и ги обърква.
„Ние внедряваме функции, които са нужни на клиентите, но колите ни не са технологични коледни елхи. Не се състезаваме при технологиите, така че нямаме 50-инчови екрани. Нашият фокус е да бъде семпло, включително и за използване“, казва босът на Citroen Тиери Коскас в интервю за TopGear.
Той дава за пример новия E-C3. Онлайн конфигураторът на модела е спрян, защото компанията предпочита да предлага просто две версии и избор на цвят. А бензиновия му събрат е само с една версия. „Не искаме животът да е сложен“, казва Коскас.
Всичко това не означава, че новите ситроени ще са „спартански“. Те ще имат всички актуални технологии и екстри, но просто няма да са разпръснати в десетки версии и подверсии на моделите.
Citroen не се притеснява и от китайската инвазия на евтини коли. „Ние сме добре позиционирани. Имаме няколко конкурента за E-C3 и в момента. Искаме да акцентираме нашите предимства: голямата дилърска мрежа, доверието, силата на Stellantis”, казва Коскас. Той споделя, че около 60% от поръчките за модела във Франция и Италия са за електрическата версия, а разликата в цените между нея и тази с ДВГ ще се смалява, защото технологиите се развиват и разходите спадат.