В ече почти всяка седмица пишем за поредния производител, който смекчава тона или се отказва от предварителните си планове, свързани с електрификацията. От всички производители на пазара, Volvo бяха железни, шведката компания е сред най-смелите и до този момент не бе направила нито един коментар, който да подскаже, че има промяна в първоначалните планове.
А те бяха ясни и точни: залагаме всичко на пълна електрификация.
Главният търговски директор на Volvo Бьорн Анвал обеща миналата година, припомня Automotive News, че автомобилният производител няма да „продаде нито една кола“ в световен мащаб, която не е напълно електрическа след 2030 г.
„Няма „ако“, няма „но“, каза Анвал пред Autonews през юни 2023 г.
Сега, изправени пред спадащите продажби на EV на ключови пазари като Китай и САЩ, ръководството на Volvo може би обмисля преразглеждането на all in стратегията си относно електромобилите.
По време на тримесечен уебкаст за инвеститори, главният изпълнителен директор на Volvo Джим Роуън каза, че е „огромен привърженик на електрическото задвижване“, което той нарече по-добра технология от двигателя с вътрешно горене.
Но Роуън също така призна, че ще „отнеме време за пълна електрификация в различните части на света“.
Хибридите „формират солиден мост за нашите клиенти, които не са готови да преминат към пълна електрификация“, каза Роуън на 18 юли.
Американските търговци на дребно на Volvo казват, че очакват да продават хибридни седани, комбита и кросоувъри с бензинов двигател и след края на десетилетието.
През следващото десетилетие Volvo ще се съсредоточи върху плъг-ин хибриди, докато пазарът на електромобили узрява в САЩ и на други места по света, споделя човек, запознат с плановете на компанията.
Volvo иска да използва платформи от майката Geely, за да разшири своята PHEV гама. В края на май Geely финализира съвместно предприятие с Renault Group за разработване и изграждане на по-ефективни двигатели с вътрешно горене и хибридни системи за задвижване.
Шведската марка също така обмисля актуализиране на платформата си SPA1, която поддържа меки и плъгин хибридни варианти на кросоувърите XC90 и XC60, които носят сериозни печалби на Volvo.
Ако преправите интериора и екстериора на който и да е модел на SPA1, бихте могли да яздите този кон повече от десетилетие“, продължава източникът. „Има страхотно окачване и шаси.“
Говорителят на Volvo Ръсел Дац отказа да коментира бъдещите продуктови планове.
„Въпреки че твърдо вярваме, че електрификацията е бъдещето, този преход няма да е линейно развитие“, каза Дац. „Ще продължим да инвестираме в цялата продуктова гама, както в нови модели, така и в текущи подобрения на съществуващите.“