Китайци направиха батерия, издържаща 1 млн. километра

Твърдят, че жизненият й цикъл е 50 години

LFP батерии Geely

Geely

Geely представи нова LFP батерия за електромобили, за която компанията твърди, че може да устои на 1 000 000 километра пробег и 50 години! Грубо казано – вечна. Тя също така се зарежда по-бързо, работи по-добре на студено (запазва капацитет от 9% при -30°C) и може да понесе сериозно малтретиране.

Новата батерия, известна като short blade, разчита на с подобрена диафрагма за оптимизиране на енергийната плътност и безопасността. Използва многоелементни легирани електродни материали, за да намали значително скоростта на вътрешната химическа реакция, което компанията твърди, че е една от основните причини този нов тип батерия да може да предложи удължен живот.

Китайският производител казва, че батерията може да се зарежда 3500 пъти, което се равнява на 1 милион километра, всичко това с „минимално въздействие върху пробега на батерията“. Тази батерия, твърди Geely, ще помогне за намаляване на въглеродните емисии с повече от 80 000 тона годишно. Една клетка е капацитет от 192 Wh/kg и е приблизително 40% по-къса от традиционната блейд батерия.

Новата, short blade батерията се нуждае от 17 минути за зареждане от 10 до 80% В допълнение, запазването на капацитета на long blade батерията спада до 78,96% при -30°C, докато short blade запазва 90,54% от капацитета си при същите условия.

Geely се гордее особено с това колко безопасна е батерията. Ако корпусът бъде пробит, слой от алуминиево фолио автоматично ще се слее в диафрагмата на батерията, за да създаде изолационен слой, предотвратяващ късо съединение и термични течове. По време на тестването батерията е била пробита от осем 5-милиметрови стоманени пирони едновременно и е била оставена да престои 1 час „без вредни ефекти“. Geely също така пробива батерията с 5,8-милиметров куршум без да се сблъсква с термичен взрив.

Тестването не е спряло с това. Новата батерия е била потапяна в морска вода, хвърляна в огън, поставяна в изключително студена среда, удряна отстрани, мачкана с 26 тона... Geely твърди, че всички функции за безопасност са позволили на батерията да премине тези трудни изпитания без проблем.

батерии LFP батерии Geely