LG: пробивът при батериите ще дойде през 2028 г.

LG Energy Solution иска да разгърне масово производство на батерии по нова технология, която ще е революционна за индустрията

батерии

, iStock

Снимката е илюстративна

В сички в индустрията за производство на батерии работят върху технология за т. нар. сухо покритие, процес, който има за цел да замени енергоемкия мокър процес за производство на катодните и анодни електроди – ключов компонент на батериите за електрически автомобили.

Търсенето на по-евтини и по-екологични начини за производство на батерии става все по-неотложно, тъй като търсенето на електрически превозни средства намалява.

Корейската компания е започнала разработване на тази технология преди 10 години, казва изпълнителният директор Ким Дже-Йонг на LG Energy Solution.

Сега LG планира да завърши пилотна производствена линия за своя процес на сухо покритие през четвъртото тримесечие и да започне пълномащабно производство през 2028 г., допълва Ким. Така за пръв път LG разкрива график за масово въвеждане в производство на технологията. Изчисленията на LG са, че този нов процес за производство на електродите може да намали разходите за цялата батерия между 17% и 30%.

Мокрото покритие изисква скъпи, енергоемки стъпки на разтваряне на химикали в токсични разтворители, които след това се изсушават в почти 100-метрова пещ при температури до 200 градуса по Целзий на поточната линия за производство на батерии.

Със сухото покритие производителите на батерии могат да спестят енергия, разходи за оборудване и пространство. Те не трябва да инвестират в сушилни или системи за възстановяване на разтворители.

Volkswagen Group, която също се опитва да разработи сухо покритие във вътрешната си компания за батерии, PowerCo, нарече технологията „game changer“, тъй като може да позволи на компаниите да използват 30% по-малко енергия и 50% по-малко пространство.

Батериите имат три основни компонента: два електрода (анод и катод) и електролит, който помага за прехвърлянето на заряда между тях.

Tesla популяризира сухия метод за електроди в своя Battery Day mрез 2020 г. Но американският производител е успял да приложи процеса само върху анодната част на батерията, но не и катода, предава Reuters.

Процесът на производство на сух електрод, който LG разработва, може да се приложи както към катоди, така и към аноди, независимо от размера на катодните частици, каза Ким.

Източник на статията: autonews.com

батерии сухо покритие нови технологии LG Solutions