Как Париж смята да използва Олимпиадата, за да реши трайно проблемите с трафика

Мерките определено не се харесват на всички

велосипеди Париж

iStock

П ариж е град, който постоянно е с много натоварен трафик и големи задръствания. Покрай Олимпийските игри ситуацията е още по-напрегната. Очакват се стотици хиляди допълнителни посетители, което допълнително ще затрудни придвижването в града.

Общината вече е направила множество промени в организацията на движението, като Олимпиадата ще бъде използвана и за намиране на трайни решения, съобщава Electrek. Летните игри ще позволят да се тестват различни идеи, а и да бъдат наложени някои решения, които не се харесват на местните.

Част от мерките вече са факт. Например утрояването на таксите за паркиране за SUV-ове в центъра на града. Както и затварянето на някои улици за всякакви автомобили. Също така имаше и бонуси в размер на няколко хиляди евро за жителите на града, които заменят автомобила си в велосипед. Активно се изграждат и велоалеи, бяха направени и промени в организацията, които да разрешат на скутерите и моторите да „цепят“ лентите и да карат по прекъснатата линия за по-бързо придвижване.

През следващите дни Олимпиадата ще е в разгара си, което води до старта и на новия етап мерки. Добавят се още 60 км. велоалеи, които опасват града и водят до местата на състезанията. Те са маркирани в лилаво по цялото им протежение, за да е ясно, че са „олимпийски“ трасета, които водят до различните райони и зали.

Добавени са и още 10 000 „велопаркинги“, за да има достатъчно място за паркиране и заключване на велосипедите. Сега те са сложени приоритетно около спортните зали, като след игрите ще бъдат разпределени из целия град.

„Това е ключов момент за града. Очите на целия свят ще са върху него. Управата използва тази възможност, за да каже, че това събитие ще бъде за велосипеди“, коментира Шари Шапиро, ръководител на глобалната политика на компанията за наем на скутери Lime.

Тя е инвестирала над 6 млн. евро в града, именно, за да се подготви за Олимпиадата. Освен това Париж е инвестирал почти 270 млн. евро за велосипедната инфраструктура на града.

„Тези събития са катализатори за промяна на навиците. Когато хората пътуват, пробват нови неща и може да ги принесат у дома“, казва Шапиро. Разбира се, ще видим дали хората в Париж ще приемат предложените мерки и ограничаването на автомобилите за сметка на двуколесните превозни средства да останат в същия мащаб и след Олимпиадата или "забравянето" премахването на някои рестрикции ще мине.

трафик Париж автомобили коли