З а да коригира ниските маржове на печалба, главният изпълнителен директор Карлос Таварес каза, че Stellantis няма да се поколебае да закрие марките, които не успяват да останат печеливши, пише Automotive News.
Ако не правят пари, ние ще ги затворим. Не можем да си позволим да имаме марки, които не правят пари", каза Таварес пред репортери по време на разговор за печалбите на 25 юли.
А за Тавареш финансовата част винаги е била на първо място. Сега, когато нетните приходи спадат с 48% през първите шест месеца до 5,6 млрд. евро, португалецът не е никак доволен. Оперативният марж на концерна се е свил до малко под 10%.
Таварес каза пред Bloomberg Television, че всички марки на групата са важни активи, няма "абсолютно никакво табу", ако представянето им се влоши.
Ако не са в състояние да монетизират стойността, която представляват, тогава решенията ще дойдат“, допълни Тавареш.
Stellantis не публикува данни за отделни марки, с изключение на Maserati, която отчете 82 млн. евро коригирана оперативна загуба през първото полугодие.
Някои анализатори смятат, че Maserati може да бъде продаден от Stellantis, докато други марки като Lancia или DS може да са изложени на риск да бъдат пратени в забвение, като се има предвид незначителният им принос към общите продажби на групата.
Слабите резултати от първото полувреме увеличават натиска върху Таварес, чиято заплата от $40 млн. за миналата година го направи най-високо платения изпълнителен директор сред традиционните производители.
Таварес каза, че ще работи през лятото с екипа си в САЩ върху това как да подобри производителността и да намали инвентара.
„Смятаме, че работата е свършена в Европа“, каза той. „Работата не е свършена в САЩ и сега ние ще се погрижим за тази работа.“
Таварес каза още, че заводите на компанията в САЩ произвеждат твърде много превозни средства, които се нуждаят от ремонт преди да могат да бъдат изпратени до представителствата, посочвайки завода на Ram 1500 в Стърлинг Хайтс, Мичиган, като един от основните виновници.