Американски мускули, Corvette ZR1 е хиперавтомобил с 1079 к.с.

ZR1 e най-мощният и най-бърз Corvette в историята

Chevrolet Corvette ZR1

Chevrolet

Bugatti Veyron избухна на сцената преди почти 20 години с W16 двигател, генериращ 1001 к.с. Това беше немислимо за комфортен сериен автомобил, но сега Corvette бие този показател.

Говорим за изцяло новия ZR1, който разчита за пръв път V8 с принудително пълнене, при това с два компресора. Агрегатът е с 5,5-литров обем и от него са извадени 1079 к.с. и 1121 Нм.

Chevrolet

Тези цифри са от територията на хиперавтомобилите, където ZR1 застава срещу конкуренти като Ferrari 296 GTB, 12Cilindri и SF90 Stradale. Освен това е по-мощен от Lamborghini Revuelto, McLaren 750S, Pagani Huayra и Mercedes-AMG One. Това не трябва да ни изненадва, тъй като Chevrolet казва, че автомобилът разчита на най-мощния V8 двигател, произвеждан някога в Америка.

Chevrolet

Двигателят е LT7 и има много общо с LT6, който се намира в Corvette Z06. Въпреки това, той е значително модернизиран, за да се справи с новите турбокомпресори и допълнителна производителност. Акцентите включват по-голяма горивна камера и нови отливки на главата с уникални отвори. Синхронизацията на клапаните и профилът на мотовилките също са оптимизирани, има също нови всмукателни колектори, има уникални бутала и биели, както и вторична система за впръскване на гориво.

Подобренията са засегнали също и 8-степенната трансмисия с двоен съединител, която е напълно преработена. Тя разполага с по-широк профил на зъбните колела, по-здрави валове и подобрено смазване.

Chevrolet

Към момента няма все още точни динамични параметри. От компанията казват, че тя трябва да може да се ускорява до 350+ км/ч. На драг писта времето за изминаване на четвърт миля трябва да е под 9,7 секунди при 240 км/ч. Това обаче значи доста по-слаб параметър от на Dodge Challenger SRT Demon 170, който взима дистанцията за 8,91 секунди. И тези очаквания на Chevrolet са изненадващи, тъй като ZR1 е доста лек, купето тежи 1665 кг, а кабриолетът 1705 кг.

Тези цифри ще бъдат укротявани от въглеродно-керамична спирачна система с 400-милиметрови дискове отпред и 290-милиметрови отзад.

Chevrolet

Един от най-драматичните елементи в дизайна е гигантският отвор в предния капак. Така въздухът влиза през предния въздухозаборник, преминава през междинен охладител и излиза от предния капак, за да подпомогне охлаждането, като същевременно увеличава притискащата сила на предницата.

Покривът е изработен от карбон, отзад имаме малък спойлер с регулируеми елементи. Към тях се добавят 20- и 21-инчови джанти от въглеродни влакна или алуминий, които са „обути“ с Michelin Pilot Sport 4S. От карбон са изработени също предният сплитер, „коритата“ в интериора, страничните всмукателни отвори и предното крило.

Chevrolet

Опционалният пакет ZTK обещава да превърне ZR1 в „истинско пистово оръжие“ и със сигурност изглежда подходящо благодарение на масивното задно крило, монтирания на предния капак ръб на Gurney. Промените продължават и под автомобила, насочени към увеличаване на притискащата сила. Освен подобренията в аеродинамикате, пакетът включва по-твърди пружини, ревизирани амортисьори и гуми Michelin Pilot Sport Cup 2R.

Chevrolet Corvette E-Ray Chevrolet Corvette ZR1