И Ferrari очаква е-горивата да задържат ДВГ на пазара по-дълго

Водородът също не е за пренебрегване

ferrari 12cilindri

Ferrari

А втомобилната индустрия вече не крие, че охлади ентусиазма си към изцяло електрическите коли и започва все по-смело да говори за алтернативни задвижвания. Голям интерес привличат т.нар. е-горива. Няколко големи производителя обявиха своята подкрепа за тях, а сега можем да добавим и Ferrari, съобщава Autocar.

Босът на Ferrari Бендето Вигна заяви, че компанията вече работи по такива проекти. От 2026 г. във Formula 1 ще бъдат въведени въглеродно неутрални горива. Затова Ferrari и партньорите на компанията се подготвят за тях. „Обикновено тези технологии започват на пистата и след това мигрират към пътищата“, казва Вигна.

И за да не остане намекът му случайно неразбран, допълва: „Вярваме, че все още има валиден път напред за колите с ДВГ и е-горивата ще подкрепят това“.

Очаква се съвсем скоро Ferrari да представи и следващия си хиперавтомобил. Наследникът на LaFerrari се разработва от няколко години и според слуховете ще е хибрид, сходен по философия със системите в SF90 и 296, но със значително по-голяма мощност.

Не е ясно какъв ще е основният двигател, но след коментара на Вигна, се появиха слухове, че може да е разработен да се „разбира“ добре с е-горивата. На теория и традиционните двигатели ще могат да използват тези горива без модификации. Но това не означава, че не може да се направят и оптимизирани за тях двигатели, които да са още по-мощни.

Вигна отбелязва, че не трябва да се пренебрегват и другите технологии, включително водорода. Той споделя, че Ferrari прави проучвания и за водородни двигатели, но „не ги виждаме да се случат преди 2030 г“. И те първо ще придобият популярност на пистата, като състезанията са най-доброто място за адаптиране на нови технологии. И там ще се разбере дали те имат потенциал и за колите за крайни клиенти.

коли автомобили Ferrari горива гориво е-горива