Шефът на Ford: Китай може да ни „изхвърли всички от бизнеса“

Страната има достатъчно производствен капацитет, за да обслужва целия северноамерикански пазар, според Джим Фарли

Пламен Георгиев,
Джим Фарли Ford

Ford

Г лавният изпълнителен директор на Ford, Джим Фарли, не веднъж е говорил открито за заплахата от китайската автомобилна индустрия. Преди година шефът на „Синия овал“ каза публично, че обича Xiaomi SU7. Преди няколко месеца, Фарли каза, че намира китайската автомобилна индустрия за „смиряваща“. Сега думите му стават много по-мрачни.

В интервю за CBS Sunday Morning, Джим Фарли сравни автомобилната индустрия на Китай днес с тази на Япония от 80-те години на миналия век, но „на стероиди“.

Те имат достатъчно [производствен] капацитет в Китай със съществуващи заводи, за да обслужват целия северноамерикански пазар, за да ни изкарат всички от бизнеса. Япония никога не е имала това, така че това е съвсем различно ниво на риск за нашата индустрия.“

След това Фарли признава, че китайските автомобили, произвеждани днес, са автомобили, които американците биха купили с готовност, наричайки SU7, който кара, „висококачествен“ със „страхотно дигитално изживяване“.

Фарли споделя, че все още кара такъв, защото китайските електрически автомобили са „конкуренцията и за да ги победиш, трябва да ги познаваш“. Всичко това е накарало Фарли да направи промени във Ford, което подтикна компанията да тръгне в посока производство на по-малки и по-евтини електрически модели.

По-рано тази година автомобилният производител обяви, че ще въведе нова производствена система, така че да може да произведе електрически пикап за $30 000, преди да разшири портфолиото си. Това е голям залог за автомобилния производител, но Ford го прави в пряк отговор на китайската автомобилна индустрия, въпреки че САЩ налагат 100% мито върху електрическите автомобили от Поднебесната.

Докато митата на практика забраняват на евтините китайски електрически автомобили да навлизат на американския пазар, Ford продава Mustang Mach-E в Китай и иска да бъде конкурентоспособен. Фарли коментира по-рано тази година, че китайските електрически коли имат „превъзходна технология за автомобили“ и че автомобилните производители „са в глобална конкуренция с Китай и не става въпрос само за електрически автомобили. И ако загубим това, нямаме бъдеще във Ford“.

Източник на статията: motor1.com

китайска заплаха китайски автомобили Джим Фарли