Euro NCAP обяви нови правила в краш тестовете си. Организацията ще наказва „досадни“ технологии и ще съобрази изискванията си спрямо отзивите на потребителите, съобщава Autocar.
NCAP са обърнали внимание на обратната връзка от шофьорите. А именно, че някои от асистиращите системи има „досадни предупреждения или прекалено вмешателство“ с реакциите си.
Организацията иска да съобрази тестовете с реалното поведение на тези системи на пътя, а не само в лабораторни условия. Затова структурата на тестовете ще се промени и новите изисквания влизат в сила още догодина.
Вече ще има четири основни колони: безопасно шофиране, избягване на удари, защита при удар и безопасност след удар. Това е най-голямата промяна в изискванията на Euro NCAP от 2009 г. насам.
Повече точки ще се дават за коли, които имат технологии за мониторинг на шофьора и дали той внимава зад волана. За най-висок резултат системата трябва постоянно да следи движението на главата и на очите и да използва информацията, за да адаптира поведението на асистиращите системи спрямо това.
Ще има бонуси за системи, които могат да разпознават влиянието на алкохол или наркотици. Също така ще има награди и за коли, които могат безопасно да отбият и да спрат, ако засекат, че шофьорът не е в съзнание.
Ще се оценява и разположението, яснотата и простотата на използване на бутоните и основните системи. По-високи резултати ще има за колите, които са запазили физическите бутони за най-използваните функции.
Вече ще се проверява и точността на функциите за разпознаване на знаците и ограниченията на скоростта. Ще се тестват и как асистиращите системи се справят със смяната на лентите, автономното екстремно спиране и др. Това ще се прави на полеви условия със симулиран трафик, включително с мотори и велосипедисти.
Системите ще бъдат оценявани и колко лесни и интуитивни са за използване. А и дали когато се намесват, го правят интуитивно или повече пречат на шофьора.
Тестовете за безопасност след катастрофа ще включват нови изисквания. Електрическите дръжки на вратите трябва да функционират след удар, EV-тата трябва да се справят с изолацията на батериите и да предотвратяват пожари. Автоматичните системи за свързване със спешните екипи вече ще трябва да казват колко пътници има в автомобила.