С южетът, който се разигра през последната седмица, е достоен за Миланската скала. И сме сигурни, че той тепърва ще се разгръща.
За какво говорим? Миналата седмица, в сряда, Alfa Romeo представи първия си електрически модел, Milano. Малко по-рано през деня Карлос Тавареш, шеф на концерна Stellantis, заяви на италианските власти, че, допуснат ли на своя територия завод на китайска марка, той ще се принуди да затвори някои от заводите, които в момента работят в страната.
Този задочен дуел между власти и производител тече вече няколко месеца. Италианците искат от Тавареш да произвежда по 1 млн. коли в Италия, той им отговаря, че заводите са неефективни, защото политиците не искат да субсидират електромобилите.
По-късно, по време на премиерата на Milano, шефът на марката – Жан-Филип Императо, използва случая да се обясни на журналистите и своя шеф, Тавареш, че Alfa Romeo е голяма работа и изпълнява всичките си обещания. На свой ред Тавареш използва трибуната, за да се обърне още веднъж индиректно към политиците, казвайки, че няма да продава Alfa Romeo (макар китайци да са искали това от него) и няма да затваря заводи в страната.
Междувременно самата премиера премина под доста минорно настроение. Ден по-късно, член на правителството на Джорджа Мелони заяви, че Alfa Romeo Milano не може да носи това име. Причината: автомобилът няма да се произвежда в Италия, а в Полша. По закон от началото на 90-те години, никой продукт не може да носи заблуждаващо италианско име, а в действителност да не се произвежда в Италия.
Тогава, какъв е случаят с Kia Sorento? Това е риторичен въпрос, защото е ясно, че това е политическа игра, която тепърва ще се развива и подозрението ни е, че Тавареш няма да остави нещата така.
Така снощи стана официално ясно, че Alfa Romeo Milano вече е в историята. Моделът вече се казва Junior. В действителност името на модела бе избрано след гласуване на алфистите, а Junior е предложението, събрало втори по брой гласове.
Жан-Филип Императо заяви, че „когато влезеш в политически дискусии, веднага губиш половината от купувачите си, затова ние искаме да предотвратим това“. Но е безспорен факт, че моделът стъпи накриво, а не го заслужава.
От Alfa Romeo казват, че никога не са навеждали на това, че автомобилът е италианско производство, но нека си го кажем, името Milano подсказва да е такова, а иначе автомобилът ще се прави в Полша, на една поточна линия Jeep, защото тази платформа се ползва от редица модели на концерна Stellantis.
От друга страна, Alfa е обявила преди 18 месеца, че производството ще е в Полша. А името Milano бе обявено на 13 декември (в Милано). По нито един от тези два повода нямаше реакция. До деня след премиерата на Milano. Очевидно, че това е опит да се извиват ръце, но ми се струва, че от цялата игра ще пострадат именно хората, опитали се да притиснат Тавареш.