П латените абонаменти са част от ежедневието на интернет потребителите, но са рядкост за шофьорите. От известно време обаче някои автомобилни производители експериментират с идеята да предлагат платени абонаменти и за екстри в колите им.
Концепцията беше посрещната с много критики и дори подигравки от потребителите. Въпреки това ново проучване на S&P Global Mobility показва, че настроенията на клиентите се променят, съобщава Motor1.
Според него 82% от анкетираните казват, че биха плащали абонамент за достъп до екстри в бъдещите си автомобили. Много зависи обаче за какви екстри става дума. Шофьорите например не биха плащали абонамент за екстри, които досега са част от пакети с опции. Сред тях са отдалечен старт на двигателя и подгревът на седалките. Хората искат тези функции да са достъпни както и сега.
Клиентите обаче с удоволствие биха се абонирали за по-технологични екстри. Сред тях са подобрена навигация, достъп до повече системи за сигурност и управление, автоматични „дълги“ светлини, видеорегистратори със запис.
Проучването показва, че 74% от анкетираните се притесняват за личните си данни, но и че имат по-голямо доверие на автомобилните компании, отколкото на ИТ гиганти като Google и Meta по отношение на това как ще се грижат и защитят информацията им.
Проучването не проверява дали шофьорите имат интерес към абонамент за подобряване на мощността и другите показатели на автомобилите им. Mercedes има такава услуга за електромобилите си, която увеличава производителността им с 20-24%. BMW казва, че няма интерес към такава услуга, тъй като разходите за поддръжката ѝ ще са по-големи от приходите.