Е манципация и равенство на всички фронтове, дори в доминирания от „мъжете“ свят на краш-манекените. Е, САЩ и, което е още по—любопитно, администрацията на Доналд Тръмп, наложиха на автомобилните компании вече да използват и женски краш-манекенки (авно трябва да ги наричаме).
В отговор на призив, отправян от изследователи в областта на безопасността от десетилетия, министърът на транспорта на САЩ Шон Дъфи представи първия в страната усъвършенстван женски манекен за краш тестове. И за да е ясно, това не е просто умалена версия на мъжкия модел.
Той е създаден от нулата, за да представлява по възможно най-добрия начин женската телесна структура. Въпреки че жените съставляват приблизително 50% от всички шофьори, американските стандарти за краш тестове исторически са разчитали почти изцяло на манекени с мъжко телосложение. А когато са били използвани „женски“ версии, те често са били просто по-малки мъжки манекени, без никакви биомеханични разлики, които са от значение при удар. В някои федерални тестове по-малкият манекен дори е бил поставян на пътническата седалка, оставяйки мястото на водача на мъжкия манекен всеки път.
Humanetics
Разликата в данните е обезпокоителна. При жените има 73% по-висок шанс за сериозна трампа спрямо мъжете при идентични челни катастрофи. Според NBC News, жените шофьори и пътници на предната седалка е със 17% по-вероятно да бъдат убити при ПТП.
Затова Humanetics създаде THOR-05F. С размерите на средностатистическа жена, този женски манекен е снабден със сензори и актуализирана биомеханика, които отразяват женската анатомия, стойка, разпределение на мускулите и поведение на ставите. Той може да измерва сили и наранявания на места, за които по-старите манекени Hybrid III не биха могли, включително удари в меките тъкани, детайлно отклонение на гръдния кош и въртеливо движение на главата, което по-добре отразява как се държат реалните тела при реални катастрофи.
За автомобилните производители това не е просто готина научна играчка. Това е предстоящо изискване. Регулаторите планират да интегрират THOR-05F във федералните протоколи за краш тестове, което означава, че бъдещите серийни автомобили ще защитават по-добре хора с различни структури на тялото.
Защитниците на темата за безопасност наричат това нововъведение закъсняло и въпреки че беше представен тази седмица, тестовете с новия манекен няма да започнат преди 2027 г., като използването му в крайна сметка ще стане задължително.