С редноразмерният GAC Aion V вече се предлага на европейски пазари като Финландия, Полша и Португалия. Моделът не блести с някакви вълнуващи технологии и няма изключителните характеристики на Xpeng G6. Но предлага солидни ключови данни и щедро оборудване на достъпна цена.
В края на работната седмица GAC и Magna обявиха началото на серийното производство на Aion V в Европа. Двата електрически модела G6 и G9 на Xpeng се произвеждат там за европейския пазар от септември.
Чрез производство в Европа китайските производители заобикалят митата на ЕС, които иначе биха били наложени върху вносните електрически автомобили, произведени в Китай. Magna ще отговаря само за производството, а продажбите ще се управляват от GAC.
„GAC планира да се разшири на други европейски пазари чрез нови партньорства и мрежи за обслужване и продажби“, се казва в съобщението на Magna.
Автомобилният завод на Magna в Грац има смесени производствени линии, на които се произвеждат едновременно автомобили с двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически автомобили. Сред добре познатите електрически модели от завода са Jaguar I-Pace и, за кратко време, Fisker Ocean (и двата спрени от производство), както и настоящият Mercedes G-Class с технология EQ и двата модела Xpeng. Що се отнася до моделите с ДВГ, дуетът BMW Z4 и Toyota Supra все още слиза от производствената линия там.