Н якога доминиращ играч в надпреварата на луксозния автомобилен фронт в Америка, Mercedes-Benz сега работи за възстановяване на загубените позиции. Между 2016 и 2018 г. марката бе най-продаваният премиум бранд в САЩ. Но днес е едва на трета позиция, изоставайки от BMW и Lexus.
Сега компанията има амбициите да се завърне на върха, като си е поставила за цел 400 000 продажби годишно в САЩ до 2030 г., приблизително със 100 000 повече, отколкото продава сега. Но постигането на тази цел няма да е никак лесно.
Според Auto News, Mercedes планира да заложи основно на SUV гамата си, като се очаква, че до края на десетилетието GLC, GLE и GLS ще съставляват 55% от общите продажби, в сравнение с 40% днес. Задвижваща сила на тази промяна ще бъде предстоящият изцяло електрически GLC, заедно с обновени версии на GLE и GLS. Всички те са предназначени да помогнат за увеличаване на обемите и модернизиране на присъствието на марката в САЩ.
Но това не е всичко. Пред Auto News, главният изпълнителен директор на Mercedes-Benz USA Адам Чембърлейн заявява, че марката ще „отделя много повече време за проектиране на автомобили в Америка за Америка“. Това включва разширяване на V8 предложенията за американския пазар и модернизиране на няколко по-малки автомобила с шестцилиндрови двигатели, добавяйки разнообразие и мощност там, където е важно за американските купувачи.
Вълнуващи неща се случват и в AMG. Изцяло електрическият четириврат AMG GT ще се появи в дилърските центрове в края на 2026 г. с над 1000 к.с., което ще даде на Mercedes конкурент на Porsche Taycan и Audi e-tron GT. AMG работи и върху електрически средноразмерен кросоувър, показан наскоро по време на ключова среща с дилъри в Лас Вегас, предлагайки предварителен преглед на посоката, в която се насочват високопроизводителните електрически автомобили.
Mercedes-Benz се надява, че не само множество нови модели ще им позволят значително да увеличат продажбите си в САЩ. Чембърлейн казва, че компанията е нетърпелива да подобри отношенията си със своите 384 търговци в Щатите. Миналата година Mercedes беше на 25-то място от 32 марки в проучването за отношението на дилърите на NADA. Оттогава се изкачи до 13-то място и Чембърлейн иска да се върне в челната петица.
Той определи желанието на автомобилния производител да достигне 400 000 продажби годишно в САЩ като „Северна звезда, лозунг за обединение“. Според един от дилърите на марката, присъствал на срещата в Лас Вегас, Mercedes-Benz удвоява инвестициите си в САЩ, защото се затруднява да се представи в Китай.