Tesla пак се забърка в проблеми с регулаторите, съобщава CarScoops. Този път с RDW – регулаторното звено на Нидерландия за безопасност на автомобилите.
Преди няколко дни Tesla обяви, че RDW са поели ангажимент да разрешат използването на Full Self-Driving (Supervised) системата на компанията през февруари 2026 г. Tesla дори призова феновете си в страната да пишат на RDW с благодарности, че това най-сетне ще се случи.
Оказва се обаче, че това по-скоро е било странна тактика за натиск. От регулатора бързо отговориха, че никога не са казвали нещо подобно и разрешаването на FSD все още не е на дневен ред.
RDW уточнява, че всъщност през февруари 2026 г. очаква Tesla да направи демонстрация на FSD, която ще се използва за потенциалното решение. В нито един момент RDW не е давала индикация, че ще издаде разрешително през въпросния месец, допълва регулаторът.
„Не споделяме детайли за заявките на производителите, тъй като това засяга търговски тайни. RDW и Tesla са наясно с нужните усилия, за да се постигне решение през февруари. Дали това ще се случи зависи от предстоящия период“, допълва регулаторът.
И след това се обръща към феновете с призив да спрат да ги заливат с имейли. „Това отнема ценно време за обслужването на клиентите… Писмата няма да имат никакво отражение дали графикът ще бъде изпълнен или не“, допълва RDW.
Наскоро Илон Мъск обяви, че „натиск от нашите европейски клиенти към регулаторите ще е добре дошъл“. Коментарите му явно са били предизвестие на случилото се.
Това пък предизвика критики и от други експерти. Сидарта Хастгир, ръководител на отдела за безопасна автономия в Университета на Уоруик коментира пред Bloomberg, че одобряването на автономни системи е много сложен и важен технически процес.
Той е от огромно значение за безопасността на обществото и трябва да бъде гарантиран чрез независимост и щателност. Натиск не трябва да има. Общественото мнение е важно за институциите, но то не трябва да подкопава прецизността на проверките, казва Хастгир.