Mazda призна, че е пуснала кола на пазара без да е готова на 100%

Проблемите са оправени в последствие и компанията си е взела поука

Мартин Дешев,
Mazda CX 60 e Skyactiv D галерия

Mazda

П оследните няколко години са много трудни за автомобилната индустрия. Всичко започна от пандемията, която спря производството на някои компоненти, доведе до завишено търсене на други и се получиха поредица от други кризи.

По същото време Mazda пусна новия за тогава CX-60, който имаше важна задача. Да издигне компанията на по-високо ниво и да даде повече опции, включително plug-in хибрид. Той даде началото и на цяла платформа, която включваше CX-70, CX-80 и CX-90 за различните пазари.

Plug-in хибридните версии обаче имаха проблеми. Това доведе до две актуализации на механиката още през първите 18 месеца живот на модела.

В разговор с австралийското списание Drive, Александър Фрицше, който е старши мениджър на продуктовото развитие на Mazda Europe споделя причините. Макар да не назовава конкретно модела, описанието му ясно подсказва какво има предвид.

„Пуснахме на пазара един продукт твърде рано, за който си признавам, стана преди да е готов на 100%“, казва той. И допълва, че решението е било взето заради пазарния натиск по това време на пандемията, което в комбинация с ограниченията заради същата, не е било удачно.

„Имахме малко проблеми в Европа с този автомобил. Всички ресурси на Mazda наистина се опитаха усилено да оправят нещата и мисля, че сега колата е добре. Същото важи и за по-големия модел, който имаме тук в Европа“, казва Фрицше.

И допълва, че по това време компанията не е могла да извърши локалните тестове в Европа, заради ограниченията на пандемията. Така че, направените тестове в други среди, „може би“ не са отразявали напълно клиентите. Имало е и трудности с внедряването на корекциите, особено на фона на натиска върху компанията да има продукт на пазара, коментира Фрицше.

„Взехме си поука, повярвайте ми. Водихме много, много тежки дискусии, имаше тежки последствия, за да се уверим, че продуктите ни удовлетворяват клиентите от първия момент“, казва още той.

И допълва, че Mazda е започнала работа по ускоряване на разработката на новите си модели. В процеса са предвидени стъпки за гарантиране, че колите са напълно готови и няма да има доработки докато са на пазара след това.

коли автомобили хибриди Mazda