Х енри Форд направи революция в индустрията, когато качи „Ламаринената Лизи” на конвейра. Днес този начин на производство е дотолкова усъвършенстван, че на една поточна линия се произвеждат по два модела и няколко техни модификации (седан, кабриолет и т.н.) Това е възможно благодарение на модулните платформи, с които разполага всеки автомобилен концерн. Това, за тях, е основата, върху която се гради целия им успех.
В този случай говорим за модулната платформа MQB на Volkswagen, която е на „въоръжение” от 2012 г. За тези 10 години тя е дала основата за производството на 32 млн. автомобила в цялата Група. От тях над 20 млн. са на марката Volkswagen: от малкия Polo до американския Atlas SUV за Щатите и Teramont за Китай.
В същото време модулната матрична философия бе прехвърлена към електрическия свят, като семейство ID разчита на платформата MEB (modular electric drive matrix). Следващото поколение модели ще бъдат изградени върху SSP – Scalable Systems Platform, – която ще позволи на бъдещите модели да предлагат Ниво 4 на автономно управление.
Платформата MQB направи своя дебют в Golf VII. Първият модел слезе от поточната линия във Волфсбург през октомври 2012 г. Тази платформа позволи теглото на модела да намалее с до 100 кг (в зависимост от версията). Платформата позволява монтирането на бензинови, дизелови и CNG двигатели, хибридни и плъг-ин хибридни версии, като Golf VII се предлагаше и с изцяло електрическо задвижване (от 2013 до 2020 г.). Мощността варираше от 66 до 400 к.с.
Ефикасността на производство е такава, че, когато новият Golf бе въведен във Фолфсбург през 2019 г., в цеха за щамповане на металните шаблони (врати, капаци, покриви и т.н.) можеше да се използват 80% от съществуващите мощности.
Използвайки дългогодишния си опит с MQB, инженерите разработиха и платформата MEB, върху която сега се произвеждат електрическите модели от семейство ID. От 2026 г. на поточната линия ще бъде качена платформата SSP (Scalable Systems Platform), която ще бъде в основата на новото поколение електромобили на VAG.