Bloomberg: Volkswagen ще изпревари Tesla още през 2024 г.

На трето място ще се нареди китайската BYD

Volkswagen ID 5 GTX

Volkswagen

Volkswagen ID.5 GTX

Д осега скептиците може би имаха повод да се съмняват в амбициите на Херберт Дийс, но сега и анализ на Bloomberg Intelligence ги подкрепя, нещо повече, дава предимство на Volkswagen една година по-рано от плана на Volkswagen.

Шефът на германския концерн нееднократно е заявявал, че водената от него организация има амбициите да стане №1 по продажба на електромобили до края на 2025 г. Но сега Bloomberg Intelligence казва, че това ще стане през 2024 г.

Докладът, наречен Battery Electric Vehicles Report – Automakers Race to the Top”, стига до извода, че повечето традиционни марки нямат потенциала (в краткосрочен план) да настигнат Tesla на фона на нарастващите цени на батериите и липсата на мащаб. С изключение на Volkswagen.

Германският концерн е на път да изпревари по продажби Tesla през 2024 г., като световното търсене на BEV се очаква да се удвои до 2025 г. Анализът на BI показва, че китайският BYD ще се нареди на трето място по продажби на електромобили в световен мащаб през 2025 г., следван от редица утвърдени производители, които ще са на границата на 1 млн. продажби. Едва по-късно през десетилетието американските и японските автомобилни производители ще бъдат сериозни претенденти за топ 3.

В опит да предизвика пазарната капитализация на Tesla от $686 млрд. – което е почти двойно повече от всички установени производители в САЩ и ЕС взети заедно – докладът подчертава, че въпросните компании е малко вероятно да успеят да продадат повече BEV, тъй като те все още са концентрирани и върху автомобилите с ДВГ, приходите от които финансират прехода към електрическа мобилност.

Volkswagen е изключение и е на път да стартира IPO на своята марка Porsche през 4-ото тримесечие на годината. Като се има предвид потенциалния микс за 30% BEV продажби 2023 г. и около 45% през 2025 г., тя е значително по-напред от конкурентите и може да привлече 85 млрд. евро по IPO процедурата, дори повече.

Поглеждайки напред, автомобилните производители в Европа, Китай и другаде ще продължат да предизвикват Tesla чрез предстояща вълна от нови модели, въпреки ограничените печалби на фона на нарастващите разходи за батерии и липсата на мащаб. Това може да се промени през 2025-2026 г., тъй като все повече марки достигат критична маса на модели от ново поколение със собствен софтуер”, казва Майкъл Дийн, старши анализатор в Bloomberg Intelligence.

Цените на батериите остават от решаващо значение за ценовата конкурентоспособност на електромобилите и Volkswagen инвестира до 30 млрд. евро във веригата за доставки, включително откриването на шест нови завода за батерии в Европа до 2030 г. Шведският разработчик на батерии Northvolt започва производството на клетки за VW през 2023 г., отбелязва BI, докато средноразмерният Q4 BEV SUV на Audi вече е с подобен марж на аналогичния модел с двигател с вътрешно горене, Q3.

„Подходът на Китай с моркова и пръчката за стимулиране на EV-продажбите може да доведе до 25% дял от всички продажби на пътнически автомобили до 2025 г. Продажбите в Китай нараснаха след стартирането на новата програма за кредитиране на т. нар. New Energy Vehicle в страната въпреки нередовното снабдяване с компоненти “, коментира Стив Ман, старши анализатор на автомобилната индустрия в Китай в Bloomberg Intelligence.

Продажбите на Volkswagen, BMW и другите чуждестранни марки в Китай могат да дойдат за сметка на ценообразуването и рентабилността, след като отстъпиха инициативата на Tesla и местните производители. BYD, Nio, Xpeng и други местни фирми бързо затварят технологичните и маркови пролуки, привличайки потребителите не само с пробег и мощност, но и с по-ниски цени, луксозно оборудване и дори забавления във виртуална реалност.

Целият доклад от 33 страници “BI Battery Electric Vehicles Report – Automakers Race to the Top” е наличен за изтегляне тук.

Източник на статията: bloomberg.com

Bloomberg Intelligence Volkswagen Tesla анализ електромобили Bloomberg