Б ългария присъстваше в автомобилните новини в изминаващата седмица. С процес, който касае бъдещето на всички ни, а и на местно ниво с премиери на важни автомобили.
Страната ни, заедно с Италия, Португалия, Румъния и Словакия, фигурира в документ, с който петте страни искат въвеждането на нулеви въглеродни емисии в колите, водещо до спиране на двигателя с вътрешно горене, да бъде отложено с пет години - за 2040-а.
Те предлагат през 2035 г. ограничението на СО2 да бъде 90 процента, за което лобираха браншови организации, но Европейският парламент гласува за 100% от 2035 г. И по този начин одобри проекта на ЕК.
Петте страни ще представят предложението си на заседание на Съвета по околна среда на ЕС на 28 юни, на което всички членки на съюза трябва да оповестят становищата си.
Това съобщиха италиански медии, а по-късно и “Ройтерс”.
Агенцията цитира анонимен български държавен служител, който е казал, че политиките в областта на климата трябва да отчитат икономически и социални фактори като "значителните разлики" в покупателната способност между страните от ЕС.
На 23 юни i7, електрическият флагман на BMW, стъпи в България, с което официално бе поставено началото на продажбите му. Вече има поръчки - преди да е видян наживо. Поръчките започват да се изпълняват през декември.
Оставаме на вълна BMW - баварците показаха M3 Touring, първото в историята комби на М “тройката”. Дни по-рано то постави рекорд на Ринга за такъв тип автомобил.
И нещо радващо - BMW увери, че ще продължи да предлага ръчни скорости в М-ките. Докато може, а това включва поне близкото бъдеще.
Преди броени дни в България станахме свидетели на още една знакова премиера - Porsche 718 Cayman GT4 RS. Това си е пистарка с 500 к.с. и 1415 кг тегло. Тя може да бъде поръчана на базова цена от 295 721 лева (с 20% ДДС).
А Peugeot представи атрактивния купе-кросоувър 408. Поне на външен вид това е доста вълнуващ автомобил, изглеждащ много модерно, погледнат отвсякъде, не само отпред.
Вълнуващи са и постиженията на електрическия експериментален автомобил Mercedes-Benz Vision EQXX, който подобри собствения си рекорд за пробег с едно зареждане. Измина 1202 км от Щутгарт до пистата “Силвърстоун” във Великобритания.
Концептуалната кола даде среден разход на енергия от 8,3 кВч/100 км. През април “подвижната и свръхмодерна лаборатория” на Mercedes навъртя 1008 км от Щутгарт до френския град Касис, като имаше заряд за още около 140 км. Тогава средната консумация бе 8,7 кВч/100 км.
Седмицата не бе добра за електрическия лидер Tesla - с признанието на Илон Мъск за загуби за милиарди в Берлин и Остин, и за глобалния първенец Toyota.
Японският бранд изтегля от пазара първия си изцяло електрически модел - bZ4X - 2700 броя. А Subaru неговият събрат Solterra (2006 броя). Те точно дебютираха и в България - на столичния автосалон.
Това бе седмицата на Фестивала на скоростта в Гудууд и за първи път в пандемията той се проведе в пълния си блясък, като предложи няколко статични и динамични премиери. Беше страхотно!