С ервизни акции се случват постоянно, на всички марки, понякога в огромни размери. Но никога това не е добър ПР. Поредната сервизна акция е дори изненадваща на фона на прословутата надеждност на Toyota. Тя е още по-неприятна, защото става въпрос за първия електромобил на Toyota, който тъкмо излезе на пазара и вече е привикан обратно в сервизите. Проблемът: риск от падане на колело по време на движение. Звучи като кошмар за маркетинг отдела. И е така, защото акциите на Subaru паднаха с 5%, тези на Toyota само с 0,7%, но това си е удар по реномето.
Най-големият по продажби производител изтегля електрическия bZ4X. За тяхно щастие става въпрос за 2700 автомобила, от които 2200 за Европа, 260 за САЩ, 10 за Канада и 110 за Япония.
Идентично е положението при Subaru, който изтегля 2600 бройки Solterra, първият електромобил на марката, разработен съвместно с Toyota, която държи около 20% от акциите на Subaru.
Японският регулатор обяви, че при рязък завой и рязко спиране болт на колелото може да се разхлаби, което увеличава риска от скъсване на другите болтове и падане на колелото в движение. Казва се, че такива инциденти не са възникнали.
Сервизната акция идва по-малко от два месеца, след като Toyota, която излиза на електрическата сцена с голямо закъснение спрямо конкурентите си, лансира bZ4X на родния пазар.
Напомняме, че Toyota е критикувана от инвеститори и екологични организации, че не реагира достатъчно бързо и не е готова да прегърне идеята за пълна електрификация. Компанията държи на своето, че трябва да се предлага разнообразие от задвижващи опции, които да отговарят на различните пазари и клиенти.
Напомняме, че преди дни Toyota bZ4X и Subaru Solterra дебютираха пред родната публика на Автомобилен салон София 2022.