Peugeot запълва една празнина в гамата си, създавайки този супер атрактивен купе-кросоувър. Французите казват, че 408 е без конкуренти, но истината е, че такива има и това е Renault Arkana, но най-близкия конкурент е братовчедът Citroen C5 X.
Всичко в този автомобил е подчинено на мантрата, че един масов автомобил не трябва да е скучен напротив. Този конкретен е всичко друго, но не и скучен.
Peugeot 408
Истината е, че за Peugeot 408 могат да се използват доста прилагателни, които обикновено се използват предимно от ПР-отделите. И, по мое мнение, в този случай голяма част от тези прилагателни са изпълнени със смисъл от дизайнерите на марката. Определено мога да кажа, че напускането на Жил Видал не се е отразило пагубно, напротив. Новият екип е превърнал 408 е истински обект на желания, но все пак трябва да се каже, че е имал от къде да преписва – от съседната стая, където са работили дизайнерите на Citroen по С5 Х.
Да, в дизайна има много елементи и детайли, с които често се прикриват дизайнерска немощ. Но тук всички тези детайли са придали един изключително атрактивен облик на модела, за който спокойно може да се каже, че е подчинен на емоциите и създава емоции от пръв поглед. Все пак, погледнеш ли го в профил, страничните линии доста напомнят (поне на мен) за тези на Lamborghini Urus, а това е типичен автомобил, свързан с емоциите. Дори емблемата зад предните калници също напомня за италианския супер SUV.
Новият 408 определено е върхът на философията, която Peugeot усъвършенства през последните години: дизайн, дизайн, дизайн. Това е нещото, което приковава погледа на човек. Затова и всичко тук е подчинено на дизайна.
Новата платформа STLA Medium на Stellantis няма да е готова до 2024 г., затова Peugeot 408 ползва актуализирана версия на EMP2, които използват и сегашните модели на марката. Моделът е дълъг 4690 мм, а междуосието му е 2787 мм, които точно копират марките на C5 X. Важното е, е 408 е най-просторното от своите събратя в гамата на Peugeot. 408 и C5 X са под 1500 мм височина, което е доста по-ниско от традиционните 1640 – 1750 мм за SUV.
Обемът на багажника е 536 л, който може да стигне 1611 л при свалени задни седалки (и версия само с ДВГ).
Подобно на Citroen C5 X, базовият двигател е 1,2-литров PureTech със 130 к.с., задвижващи предната ос посредством 8-степенна автоматична трансмисия. Дизел няма, а изцяло електрическа версия ще се появи на по-късен етап.
Затова логичната стъпка нагоре са два плъг-ин хибрида с 1,6-литров PureTech двигател. В първият случай той генерира 150, а във втория 180 к.с. С помощта на електромотора (110 к.с.) сумарната мощност на двете модификации става съответно 180 и 225 к.с. И двете са само с предно предаване. За момента от пресматериала липсват всякакви динамични параметри, но гледайки Citroen C5 X, спокойно може да предположим, че двата плъг-ин хибрида ще предлагат пробег на ток в диапазона 55-61 км по WLTP. Зареждането на батерията с капацитет 12,4 kWh със стандартното 3,7 kW бордово зарядно става за 3,50 ч, но времето може да се намали до 1,55 мм с опционалното 7,4 kW зарядно.
Интериорите на новите модели Peugeot са едни от най-стилните (ако не и най) сред марките извън премиум сегмента. Точно такъв е случаят и сега. И тук имаме запазената марка i-Cockpit и 10-инчов централен сензорен дисплей, но завъртян допълнително към водача. Моделът ще се предлага в три нива на оборудване. В топ изпълнението ще има масажни седалки, Nappa кожа, панорамен покрив и мощна 690 вата аудио система Focal.
Доставките към клиентите ще започват в началото на 2023 г.