Н а 23 юни се открива Фестивала на скоростта в Гудууд и за първи път в пандемията той се връща към блясъка си, защото ще се проведе без ограничения за зрители, участници и организатори.
Ще има много какво да се види като състезателни коли, прототипи, серийни, електромобили, които съвпадат към една или повече от горните категории, класики…
Найджъл Менсъл ще пилотира болид Williams FW14B. Ето и още няколко състезателни коли в визитки: McLaren MP4/5 и MP4/25, Renault RS10, Shadow DN9, Jordan 191…
Що се отнася до състезателната част, автомобилите са разделени в няколко категории, а има и мотоциклети. Списъкът е много дълъг и може да се види на сайта на събитието. Там ще научите също, че цената на дневния билет започва от 47 паунда, което звучи добре.
А ние ще се спрем на някои от най-екзотичните автомобили, за които Гудууд ще е или световна премиера или първо показване на писта на живо (извън заводските).
Както вече няколко пъти стата дума, тази година се навършват 50 лета на дивизията BMW M. Прилично количество баварски бегачки с магическата буква ще се изявят и във Великобритания. Начело с BMW M3 Touring (затъмнената кола в колажа), която ще отбележи голям дебют.
А BMW готви страшно много изненади за посетителите на фестивала.
Конкуренцията също има какво да покаже - за първи път пред публика изумителния Mercedes-AMG One. Той също предвожда “ексадрила” от коли с трилъчевата звезда, като се почне от състезателни, та се стигне до електрически.
Светът, или поне тази малка част от него, която ще вкуси британска бира в Гудууд, за първи път ще види изключителния Lexus Electrified Sport. Това е заместникът на LFA, който още не е показван дори на изложение. Японският бранд твърди, че ускорява за под 2 сек. до 100 км/ч. И че има пробег от 700 км.
А също за толкова набира до “стотака” и достойният за батмобил McMurtry Spеirling, който гастролира в Гудууд през м.г., но за тази има амбицията да счупи рекорда на легендарното планинско изкачване.
В същата категория - от гледна точка на екзотика и амбиция, е американският Czinger 21С. Той ще бъде произведен в едва 80 броя. За първи път прелита през океана.
Прототипът Porsche 718 Cayman GT4 ePerformance е много важен за германската марка. Неговата технология ще бъде в основата на преминаването на най-малките модели (718 Boxster и Cayman) към напълно електрически от 2025 г.
Посетителите пък ще се порадват на местни блянове като Caterham Seven 420 Cup, защото е един от последните мохикани по отношение на това да имате един наистина пистово ориентиран автомобил за употреба в нормалния живот. Спартански направен отвътре, но с чиста спортна тръпка.
На другата крайност отиваме със суперлуксозния Bentley Flying Spur S. И за тази разточителност на четири колела фестивалът ще е световна премиера.
Нека завършим с нещо по-нормално - като за наистина “цивилно” ползване. Такъв е случаят с Кia EV6 GT. Това е най-мощната Kia със своите 585 к.с.
Не е за подминаване и Renault 5, който дебютира като концепция в Мюнхен миналата есен. Електрическият наследник на легендарния модел се готви за пазарна офанзива след две години, като, поне по предварителни планове, цената му ще започва от 20 хиляди евро. А пробегът - около 400 км.
Както се казва - приятно гледане и изкарване на хората, които ще отидат в Гудууд тази година. За останалите - ще следим за вас най-интересните събития на феста.