Е лектрическият експериментален автомобил Mercedes-Benz Vision EQXX записа поредно впечатляващо постижение.
Той измина с едно зареждане 1202 км от Щутгарт до пистата “Силвърстоун” във Великобритания, където след 10 дни е Гран При на Великобритания във Формула 1.
Концептуалната кола даде среден разход на енергия от 8,3 кВч/100 км.
През април “подвижната и свръхмодерна лаборатория” на Mercedes навъртя 1008 км от Щутгарт до френския град Касис, като имаше заряд за още около 140 км. Тогава средната консумация бе 8,7 кВч/100 км.
Сега Vision EQXX, който неотдавна бе потвърден и за производство, а отделно от това притежава технологии, които ще бъдат вграждани в EV на марката, е тръгнал отново от Щутгарт. Влязъл е във Франция край Страсбург, оттам през Кале е минал и през тунела под Ламанша.
След това по прочутото шосе М25 край Лондон се е отправил към Бракли, където е базата на тимовете на Mercedes във Формула 1 и Формула Е. Инженерите им участваха в разработката на возилото. Там е имало спиране.
За да достигне до “Силвърстоун”, посрещнат от пилота Ник де Врис, който е състезател на тима във Ф Е. Нидерландецът е изминал 11 обиколки на пистата, достигайки максималната скорост на автомобила - 140 км/ч.
Общото време за изминатото разстояние е 14 часа и 30 минути (за два дни), а средната скорост е била 83 км/ч.
Прототипът е с батерия под 100 кВч, което е по-малко от тази, която се вгражда в EQS - 107,8. А следващата спирка на колата е Фестивала на скоростта в Гудууд, където ще се изявява до неделя.
EQXX с впечатляващ коефициент на въздушно съпротивление - 0,17. Въобще цялата му аеродинамика е нещо, за което тепърна ще се говори. Споменатата батерия пък е с пасивно въздушно охлаждане и уникален химичен състав.