Porsche 718 Cayman GT4 RS е новият флагман на семейството 718. А родните фенове на марката и модела вече са двама, които ще могат да се радват на тази пистова машина с 500 к.с. и 1415 кг тегло. Пистовото потекло на машината е ясно видима от пръв поглед, но и параметрите го доказват: новият 718 Cayman GT4 RS завъртя обиколка на „Северната дъга” с 23 секунди по-бързо от 718 Cayman GT4.
Porsche 718 Cayman GT4 RS
Сърцето на тази машина е 6-цилиндровият атмосферен боксер, познат от състезателния 911 GT3 Cup и серийния 911 GT3. Максималните му обороти достигат 9000 об./мин. В сравнение със 718 Cayman GT4, 718 Cayman GT4 RS е с 80 к.с. повече, което води до споменатото съотношение тегло/мощност от 2,83 кг/к.с. Максималният въртящ момент е увеличен от 430 на 450 Нм.
Новият 718 GT4 RS е наличен ексклузивно със 7-степенна трансмисията с двоен съединител PDK. Тя е в основата на страхотните динамични параметри. 718 Cayman GT4 RS спринтира от 0 до 100 км/ч само за 3,4 секунди и е с максимална скорост от 315 км/ч.
В типичния RS стил олекотената конструкция е определящ елемент в дизайна на новия 718 Cayman GT4 RS. Двуместният автомобил тежи само 1415 килограма, което е с 35 кг по-малко от 718 GT4. Това намаляване на масата се постига благодарение на използването на подсилена с въглеродни влакна пластмаса (CFRP) за компоненти като капака на двигателя и предните калници.
Новото фиксирано задно крило, прикрепването му тип „лебедова шия“ и алуминиевите опори на крилото са отличителен елемент на външния дизайн. Този високоефективен принцип на крилото е заимстван от състезателния автомобил Porsche 911 RSR GT и е възприет за първи път в серийно произвеждан автомобил Porsche с 911 GT3. В комбинация с 30 милиметра по-ниска височина на возене в сравнение със 718 Cayman, привличащите погледа въздушни отвори в арките на предните колела, аеродинамично оптимизираната облицовка на долната част на каросерията със свързан заден дифузьор, регулируемия преден дифузьор и новия преден лип спойлер с обтекаеми странични ребра, в режим Performance, запазен за използване на състезателни писти, GT4 RS генерира приблизително с 25% по-голяма притискаща сила в сравнение с GT4.
С опционалния пакет Вайзах динамичният дизайн на GT4 RS отива още по-далеч. Капакът на предното багажно отделение, всмукателните и охлаждащите въздухозаборници, капакът на въздушния отсек, горната облицовка на външните огледала и задното крило имат покритие с карбонова сплав. Титановите ауспуси изглеждат подобни на изпускателната система на Porsche 935. Монтираната зад седалките предпазна клетка също е изработена от титан. С пакета Вайзах могат да бъдат поръчани 20-инчови ковани магнезиеви джанти с доплащане вместо 20-инчови ковани алуминиеви джанти.
Новият Porsche 718 Cayman GT4 RS може да бъде поръчан на базова цена от 295 721 лева (с 20% ДДС).