Седмицата премина под знака на „възраждането” на „Москвич”, BMW и Mercedes доминираха останалите новини

Правителството каза, че ще ползваме 25 стотинки на литър гориво без ограничения (евентуално с лична карта на бензиностанцията), Renault представи бъдещето си под формата на Scenic Vision, а Rolls-Royce показа кола за $25 млн.

колаж 15 22 май

CarMarket.bg

В началото на изминалата седмица стана ясно, че Renault прехвърли дела си от 68% в „АвтоВАЗ” на руската държава за 1 рубла, като си запази правото до 6 години отново да върне собствеността си. От това се роди и най-голямата новина – кметът на Москва заяви, че заводът на Renault в руската столица ще започне отново да произвежда „Москвич”. И се почна. Абсолютно всеки се упражни по темата, като и ние направихме нашия прочит с един поглед назад във времето, защото “Москвич” е част не само от историята на българската мобилност, а въобще от българската култура и бит.

“Ах, защо ли те купих?!” Така някога "разшифровахме" абревиатурата АЗЛК - предприятието, което стоеше зад легендарния “московец” (или “московчанин” както се превежда от руски).

Но каквато и носталгия да има в обществото ни към тези години, истината е, че „Москвич” няма бъдеще. Или по-скоро бъдещето му е… китайско. „Ведомости” съобщи, че реално само ще се сложи една емблема „Москвич” върху модел на китайския JAC. То и няма друг вариант, защото части за самостоятелно производство няма.

Доказва го и друга новина от седмицата, според която с указ на правителството. Според новите норми няма да има антиблокираща спирачна система (ABS) и въздушни възглавници, а предпазните колани могат да бъдат без обтегачи.

У нас правителството обяви, че от юли до края на декември всички граждани на страната ще могат да ползват 25 ст. отстъпка от цената на бензина и дизела на бензиностанцията. Не стана ясно как, но в последствие министър Василев разясни, че няма да има ограничения. Можело само да ни искат лична карта на бензиностанцията. Но и тук ще има развитие, защото държавните системи не са готови (по думите на г-н Василев) за пълен контрол на подобен процес, защото не са свързани по между си (което знаем отдавна).

Другите акценти са свързани Mercedes и BMW, както и отново с Renault. Началото на седмицата баварците стартираха с представянето на обновената Серия 3, докато в края й показаха M4 CSL, който е една специална карбонова машина за пистата, създадена по повод 50-ата годишнина на BMW M GmbH.

В рамките на ден пък Mercedes-AMG показа концептуален спортен електрически модел, който до 2025 г. ще излезе на пътя. След това стана ясно, че Mercedes почти абдикира от базовите си модели, за да се концентрира основно върху луксозните и скъпи автомобили (дори създаде отделен подбранд). Целта: постигане на по-високи печалби. Като десерт потвърди новината, че Mercedes-Benz 300 SLR „Uhlenhaut Coupe” наистина е продаден на търг за рекордните 135 млн. евро, с което се превърна в най-скъпия автомобил в света.

В средата на седмицата пък Renault показа Scenic Vision, с който показа в каква посока ще се развива дизайна на марката. Екстериорът на тази концепция ще я видим в реално измерение още през 2024 г. с електрическия Scenic, докато по-радикалният интериор ще почне постепенно да се разгръща в гамата на марката след 2028 г. Комбинацията между електромотор, батерия и горивни клетки пък също може да намери реално измерение, но не по-рано от 2030 г. и ако се развие достатъчно мрежата за станции за водород.

За финал вчера Rolls-Royce показа втория Boat Tail (серия от 3 автомобила), който, подобно на първия, закупен вероятно от Джей Зи и Бионсе за $28 млн., предлага невероятен лукс и много, много перли. Спекулира се, че цената му е около $25 млн., но това далеч не е сигурно, защото цената на подобен автомобил е много трудно да бъде определена.

обзор на седмицата най-интересното от седмицата