З а новото BMW M4 CSL се казва, че е най-близката допирна точка между сериен модел и неговият състезателен събрат. Това е смело твърдение, такова, което моментално разграничава този автомобил от голямото разнообразие специални издания, чийто уникални характеристики често са ограничени до козметично разкрасяване и някой нов екстериорен цвят.
BMW M4 CSL
За да си заслужи обозначението “Competition, Sport, Lightweight” (едва третият модел след M3 CLS от 2003 г. и M4 GTS от 2016 г.), инженерите са били смели в действията си. Съществените промени, които се забелязват, са липсата на задни седалки и карбоновите покрив, преден капак и капак на багажника.
Изброените промени са имали една единствена задача: намаляване на теглото, което е основополагащо за всеки пистов автомобил. Общият резултат е понижаване на масата със 109 кг спрямо стандартното М4.
В същото време мощността е увеличена с 41 к.с. спрямо M4 Competition, с което максималната мощност вече е 559 к.с. Очаквано: тази мощност отива само към задните колела (тук място за тежка 4х4 система няма), но за жалост на най-запалените фенове на BMW – няма опция за ръчна скоростна кутия.
Резултатът е, че това е най-бързото серийно BMW, завъртало обиколка на „Нюрбургринг”. Времето на това упражнение е 7:20,2 мин. при 1651 кг общо тегло и съотношение тегло/мощност от 2,95 кг/1 к.с.
Екстремната диета е основна философия на всеки CSL. Освен че задните седалки са премахнати, предните са M Carbon „корита”, което е спестило 24 кг. Карбон-керамични спирачни, ковани джанти и по-леки пружини са свалили още 21 кг. Замяната на традиционната изолация с „ултра-олекотена” са свалили още 15 кг. Титаниевата изпускателна система е намалило допълнителни 4 кг.
Автомобилът е най-мощният сериен М4 до момента със своите 559 к.с. при 6250 об./мин и 649 Нм при 2750–5950 об/мин. Ускорението от 0 до 100 км/ч трае 3,7 секунди, което е само с 0,2 сек по-бързо от M4 Competition. Максималната скорост е 307 к.с.
Но ускорението и мощността не биха били достатъчни за нито една писта, затова инженерите са монтирани специални амортисьори и са снижили купето с 0,7 см към земята (спрямо M4 Cpmpetition). Цялата конфигурация на окачването е променена. Тракшън контролът също е пригоден специално за пистово приложение, позволяващ дрифтове. Контакт с пътя и пистата правят специално проектираните Michelin Pilot Sport Cup 2 R гуми с размер 275/35 ZR19 отпред и 285/30 ZR20 отзад.
Любопитното е, че интериорът на BMW M4 CSL е без извития дисплей, който баварците разгръщат повсеместно в моделната си гама. Вместо него тук акцентът са карбоновите „корита” и карбоновата централна конзола. Стандартните седалки не предлагат никакви възможности за настройки, затова BMW предлагат и други „корита” с регулиране и подгрев, но без допълнително доплащане. Тези просто са по-тежки.
Моделът, забравихме да споменем, е в центъра на моделната офанзива, с която тази година BMW M GmbH ще отпразнува своя 50-годишен юбилей. Моделът бе показан на Конкурса за елегантност в Пебъл Бийч, като от него ще бъдат произведени само 1000 екземпляра.