К ризата с чиповете направи доставките на нови автомобили изключително изпитание за всяка една компания. Това ги накара да насочат липсващите микрочипове към най-скъпите и луксозни свои модели, което доведе до това, че при рязко спаднали продажби, почти всички компании отчетоха огромни печалби.
Mercedes представи новия си бизнес план, който поставя фокус върху скъпите автомобили: над 75% от инвестициите ще бъдат насочени към луксозния сегмент, за да се увеличи печалбата с 60% до 2026 г. (спрямо нивото от 2019 г.). Това ще стане за сметка на базовите модели, които ще бъдат драстично съкратени в моделната гама на марката.
Оттук насетне продуктовото портфолио на марката ще се състои от т. нар. Entry Luxury, Core Luxury и Top-End Luxury модели, като Mercedes ще въведе гама от изключително луксозни и лимитирани изпълнения от серията Mythos, която ще се присъедини към подмарките Maybach, AMG, G-Class и EQ.
Автомобилите от тази ексклузивна гама Mythos ще се произвеждат в ограничен тираж и ще бъдат достъпни само за „най-верните ентусиасти и колекционери на Mercedes-Benz”. Първият модел от серията Mythos ще бъде SL Speedster.
По същия начин Mercedes ще разшири гамата от специални лимитирани серии и ексклузивни проекти като наскоро представения Maybach by Virgil Abloh или предстоящия Haute Voiture Maybach S-Class. Гамата на Maybach също ще се разшири.
В гамата Top-End Luxury (S-Class, EQS, EQS SUV, SL, GLS, G-Class, Maybach и AMG), ще влезе и изцяло електрическият G-Class, който ще е първият еектромобил на марката, който ще използва силициеви катоди от Sila Nanotechnologies.
В Core Luxury попадат C-Class, E-Class, EQE, GLC, GLE и т.н. Основнитя фокус тук ще е новото поколение на E-Class, което ще дебютира догодина. Специално за китайския пазар ще бъде създадено нова гама електромобили на платформата EVA2. Друго попълнение ще е EQE SUV. Следващото поколение електрически автомобили ще изоставят платформата EVA2 и ще се качат на новата MB.EA, която в момента се разработва.
Най-малко внимание ще се отделя на Entry Luxury. Тук Mercedes ще съкрати гамата от седем на четири модела, но не каза кой ще излезе в пенсия. Иначе към момента тук спадат A-Class Hatchback, A-Class Sedan, CLA, CLA Shooting Brake, B-Class, GLA и GLB, както и електрическите EQA и EQB.
Спокойно може да се предположи, че първият кандидат за пенсиониране е B-Class. Освен че ще намали броят им, останалите ще бъдат натъпкани с повече технологии. Пример за такава е новата Mercedes-Benz Operating System (MB.OS), която ще се въведе през 2024 г. заедно с новата платформа ММА за компактни автомобили.
Всичко това е с цел повишаване на маржа на печалбата между 8 и 14%.