Р уското правителство представи списък със занижените стандарти, за да могат да бъдат сертифицирани новите автомобили, произведени в страната.
Според новите норми няма да има антиблокираща спирачна система (ABS) и въздушни възглавници, а предпазните колани могат да бъдат без обтегачи. Указът е със срок до 1 февруари 2023 г., предаде Франс прес, цитирана от БТА.
Така изискванията се свеждат до равнищата от 1988 г.
Страната страда от недостиг на авточасти и компоненти заради западните санкции. Поради това дори местни производители като АвтоВАЗ не могат да работят. Новината не е добра предвид обявените планове за възраждане на “Москвич”, макар че производството му едва ли ще стартира преди 1 февруари догодина, каквото и да казват в Москва.
А със същия документ в Русия силно се занижават и екологичните норми, посочва в. "Комерсант", като уточнява, че и те се свеждат до равнищата при колите, произвеждани през 1988 г.
След руската инвазия в Украйна западните страни наложиха тежки санкции на руския автомобилен сектор, включително въвеждайки забрана за износ на части за Русия. Повечето компании спряха целия си бизнес в страната. Онзи ден стана ясно, че Renault, който имаше солидно присъствие, се оттегля, прехвърляйки активите си на местни субекти. И си запазва правото до 6 г. да се завърне.
Този месец Русия публикува списък със стотина категории стоки, чиито внос е позволен без съгласието на притежателите на интелектуалната собственост е разрешен, за да могат да се заобикалят ограниченията. Сред тези продукти са марки автомобили и авточасти.