Mercedes-Benz възнамерява да използва батерии със силициеви аноди в бъдещия си електрически G-Class, съобщиха от Щутгарт с официално изявление.
Това ще стане през 2025 г. - явно за тогава е планирана премиерата на популярния всъдеход като EV.
За целта Mercedes сключи споразумение с нашумелия американски стартъп Sila Nanotechnologies, за който ви разказахме неотдавна.
Той е основан от инженера Джийн Бердишевски. Преди няколко години той напуска Tesla, за да основе своя компания, насочена към това да прави алтернативни суровини за батерии.
Силициевите имат с 20-40 процента повече енергия от познатите сега. Освен това се твърди, че са по-леки, по-устойчиви на студ, по-бързо зареждащи се, а още първият показател подсказва за по-голям пробег.
Още през 2020 г. самата Tesla изтъкна качествата на силиция. Батериите, които се вграждат сега в електромобилите, използват предимно графит, а световните му залежи на 70 процента са в Китай. Той е наричан “новото черно злато”.
С използване на материали като силиция зависимостта към Китай може да намалее, а този казус също е “на масата”. Неслучайно наскоро администрацията на американския президент Джо Байдън обяви, че пренасочва 3 милиарда долара от бюджета за електрификация на колите за батерии.
Парите обаче могат да се използват само от проекти като този на Sila, не за добив и обработка на литий, никел и кобалт, които също замърсяват околната среда.
Заводът на компанията на Джийн Бердишевски трябва да заработи през 2024 г. А Mercedes е първият голям производител, който го подкрепя публично, макар да се знае, че Sila работи и с BMW.
Фирмата набра 590 милиона долара през миналата година, а пазарната й капитализация е $3,3 милиарда.
На първо време заводът край щатската столица ще произвежда батерии за 100 000 автомобила. Целта е на следващ етап да стигат за по 2 милиона на година.